نمایش آثار بهار بهبهانی در موزه HOOD امریکا

موزه ی هنر های معاصرHood در امریکا از 5 تا 12 مارچ سال 2017 میزبان آثار هنرمند ایرانی بهار بهبهانی تحت عنوان " اجازه دهید باغ ارم شکوفا شود" خواهد بود .

The Hood Downtown exhibition space, located at 53 Main Street Hanover, NH, will open to the public on September 16, 2016.

موزه Hood

به گزارش گالری آنلاین، بهبهانی در اواخر سال 2003 به آمریکا رفت. وی چند سال بین تهران و آمریکا رفت و آمد میکرد تا اینکه در سال 2007 برای همیشه در نیویورک ساکن شد .

مجموعه ی بوستان زیبای آرم را نیز در سال 2013 برای ابراز احساس خود به علت دوری از وطن شکل داد .


این پروژه از جهت دارا بودن ارتباط منطقی با هدف هنرمند در ابراز احساس دوری از وطن در عین تاکید بر اهمیت فرهنگ وسنن ایران بسیار حائز اهمیت است .

این نمایشگاه ترکیبی است از آثار چند رسانه ای، مانند پرفورمنس، نقاشی، ویدئو و ... هنرمند سعی کرده است از هر روش و مدیایی که میتواند برای انتقال افکار و احساسش به مخاطب استفاده کند، تا کاملا جو مورد نظر را انتقال دهد .

مسئولین نمایشگاه نظر خود را درباره ی نمایشگاه بهبهانی چنین ابراز می دارند " از اینکه میزبان نمایشگاه این هنرمند در آمریکا هستیم بسیار خرسندیم، ما مطمئنیم نمایش این آثار و دیدن آن توسط هنرمندان و دانشجویان مفید خواهد بود.

بهبهانی خود نیز معتقد است که اثرش نباید واضح باشد و با طرح سوال های مختلف در اذهان افراد پاسخ های مبهم بدهد، وی هنرمندی است که به دنبال به چالش کشیدن افکار مخاطب است.

این مجموعه شامل تصاویر کانال های آبی مرتبط، قنات ها و سازه های چند پهلو و درختانی است که توسط کویر احاطه شدند.

آثار نمایشگاه ترکیبی از تراژدی، عشق، مرگ و رستگاری است و در ضمن آینه ای از تاریخ ایران و حال و گذشته ی کشورمان می باشد .

هنرمند در تلاش است با فضا های معماری خلق شده در آثارش، همچون شعر، احساسش را منتقل کند .

این هنرمند در سال 1973 در تهران زاده شد و در سال های 1995 و 1998 به ترتیب مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه هنرهای زیبای تهران کسب نمود.

logo-samandehi