بافه های خیال در استان البرز به نمایش درآمد/گزارش تصویری

نمایشگاه گروهی نقاشی " بافه های خیال" در استان البرز به نمایش در آمده است ، در این نمایشگاه دنیای خیالی هنرمندان پریسا بیطرفان. شقایق رضوانی ـ زهرا شریفی. نیلوفر کوهنورد. مهسا میرابی در نکارخانه کمال استان البرز به معرض نمایش گذارده شده است.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است:

جهان اکنون ما پر شده از تصاویر خوشرنگ و لعابی که خود متأثر از فضای فیلم ها و بازی ها و یا کلاژهایی نامتجانس از هرسو می باشد. حال در این فضا، دیدن آثارِ نابِ ذهنی که بدون خدشه در مقابل دیدگان ما قرار می گیرد و ما را تا دنیای خیالِ بی انتها همراهی می کند، ستایش برانگیز است. آثاری که از ذهنِ خلاق و بی واسطه عبور می کند و هیچ دلیلی به جز خودشان باعث بوجود آمدنشان نیست. هنر عینی بواسطه ارتباط تنگاتنگش با محیط پیرامون همیشه طرفداران و منتقدان را با خود همراه می کند ولی برای درك هنر ذهنی همیشه باید چند مرحله قبل و بعد از آفرینش اثر هنری در نظر گرفته شود تا از جنبه های خیال انگیز اثر لذت کافی حاصل آید. آثارِ پیشِ رو با وجود سادگی در خیال انگیزی و همراه داشتن عنصر ذهنی، ما را چنان با خود درگیر می کند که گویی قسمتی از خاطرات خود مارا مقابل چشمانمان به تصویر کشیده است. در فضایی آشنا توأم با ویرانگیِ نوین و گاه عناصری با کارکرد نمادین که ما را به فکر وامی دارد.

هرچند که پروژه حاضر جزو اولین تجربه های جدی این دوستان محسوب می شود، با تمام ضعف و قوتهایشان به آینده ای سرشار از خلاقیت و نوآوری امیدوارم و می دانم با تلاش و جدیتشان می توانند راهشان را در این عرصه باز نمایند.

حمید فام _ زمستان 95

مجموعه:اساطیر ایران
اثر:رهرا شریفی
تکنیک:ترکیب مواد

شقایق رضوانی

مجموعه دنیای اخروی
اثر : پریسا بیطرفان
تکنیک : رنگ و روغن

مجموعه : مسخ
اثر : مهسا میرابی
تکنیک : رنگ و روغن

مجموعه: بافه های خیال
اثر : نیلوفر کوهنورد
تکنیک : اکرلیک

خبرنگار افتخاری گالری آنلاین: سودابه حسن زاده پشنگ


logo-samandehi