تاثر حملات تروریستی 2016 بر بازدیدکنندگان موزه لوور

کاهش بازدیدکنندگان موزه ی لوور به دلیل حملات تروریستی در پاریس برنامه ریزی های بلند مدت مسئولین موزه را زیر و رو کرد.

به گزارش گالری آنلاین، بازدید کنندگان سالانه ی موزه ی لوور امسال متاثر از حملات تروریستی سالهای 2015 و 2016 در پاریس به تعداد 7.3 میلیون نفر کاهش یافته است. در حالی که بازدید های دو سال قبل از این حملات به تعداد 9.3 میلیون نفر گزارش شده بود و هدف کادر موزه در رساندن بازدید کنندگان به 12 میلیون نفر تا سال 2025 بوده است.

تمام معدلات و برنامه ریزی ها در اروپا از جمله برای بازدید ها در لوور به دلیل حملات تروریستی زیر و رو شده است. یک مقاله در روزنامه ی هنر که وابسته به موزه ی لوور پاریس است تعداد بازدید های سال 2015 را با وجود تمامی تهدیدات تروریستی 6.8 میلیون نفر گزارش کرده است .

مجین لوک مارتیز، مدیریت موزه ی لوور در مصاحبه ای اعلام کرد که بازدید ها 18 درصد از آمریکا، 31 درصد از چین و 61 درصد هم از ژاپن با کاهش مواجه شده است. این در حالی است که موزه ی لور در پاریس سومین جایگاه جذب توریست در فرانسه است.

یکی از ضرباتی که به موزه وارد شد در ماه جون سال گذشته به خاطر گزارشی مبنی بر بمب گذاری در رود سن بود .

اما در تابستان سال گذشته طی تغییرات اعمال شده بر ورودی تالار موزه تعداد بازدید ها جبران شد و افزایش یافت. حدود 70 در صد از بازدید ها از طرف مخاطبین با لفظ رضایت بخش تعریف شد.

حدود 60 درصد بازدید ها از فرانسویان و خود شهرهای اطراف فرانسه صورت می گرفت که این به معنای تاثیر کم رنگ اقدامات تروریستی در داخل خود فرانسه نسبت به بازدیدکنند گان خارجی می باشد .

logo-samandehi