اثر دوطرفه داوینچی از فرانسه ممنوع الخروج شد

نقاشی دو طرفه کشف شده منسوب به داوینچی در فرانسه به عنوان میراث ملی این کشور ممنوع الخروج شد.

به گزارش گالری آنلاین، حکومت فرانسه با ممنوعیت تعیین شده برای خروج اثر کمیاب منسوب به داوینچی آن را میراث ملی تلقی نمود .

این اثر دورو توسط یک دکتر بازنشسته در میان چند تابلو بدون چهارچوب از بین مجموعه کلکسیون پدرش به موسسه ی تاجان تحویل داده شده بود.

طرح یک طرف از اثر داوینچی

براساس گزارش مقاله ی ل ژورنال درخواست اعمال ممنوعیت از طرف بنیاد تاجان که موسسه ای فرانسوی و برگزار کننده ی حراج آثار هنری است، به دولت ارائه شده است و ماه گذشته خواسته بودند تا دولت مانع خروج اثر شود .

در یک سوی این اثر و نقاشی کمیاب سن سباستیان را نشان میدهد که به درختی بسته شده است. براساس مطالعات، تحقیقات، نوشته های روی اثر و سایه روشن های کار قطعا متعلق به خود داوینچی است. اثرشباهت زیادی به 8 نقاشی در لابه لای دفتر داوینچی دارد.که احتمال می رود این کار نیز متعلق به داوینچی باشد .

The drawing attributed to Leonardo da Vinci depicts Saint Sebastian bound to a tree on the recto

تصویر روی دیگر اثر داوینچی

وزارت فرهنگ با انتشار سخنانی مبنی بر اینکه این اثر نفیس جزئی از میراث غنی خود ماست و باید در پاریس بماند خواستار تعیین ممنوعیت خرج اثر شد و تا به امروز نیز هیچ گونه گزارشی مبنی بر فروش اثر دریافت نشده است .

طبق رایزنی های مدیریت تاجان، بنیاد مزایدات دولتی، چند متخصص در حوزه ی موزه داری و آثار تاریخی از ایتالیا و اسپانیا و مشورت با یک متخصص آثار نقاشی به قطع اعلام شد که اثر متعلق به خود داوینچی است .

logo-samandehi