خانه مینیمال سفید ملهم از گلبرگ

بنای Casa Pátios de Pétalas که توسط استودیوی پرتغالی Sandra Micaela Casinha Atelier ساخته شده است، یک خانه سفید و مینیمال با شکلی ارگانیک است که از گل ها الهام گرفته شده است.

به گزارش گالری آنلاین، این خانه با دیوارهای سفید منحنی برای خانواده ای با یک دختر جوان طراحی شده است. این خانه که در محله Gondomar در شرق Porto قرار دارد، مطابق با طبیعت آنجاست و از پالت مواد محدودی استفاده می کند.

این خانه دارای دو طبقه است و طبقه پایینی به صورت صیقلی با شکاف های چوبی است که سایه را فراهم می کند. طبقه فوقانی دارای دیوارهای سفید سیال است که تصویر گلبرگ ها را به ذهن می آورد. به گفته‌ی Sandra Casinha بنیانگذار استودیو، "گلبرگ های گل تمام طبقه بالایی را در بر می گیرد." برای تقویت این تصویر از بتن سفید که گلبرگ ها را به تصویر می کشد، آلومینیوم و شیشه استفاده شده است.

فضای داخلی خانه دارای دیوارهای منحنی است که پیوندهایی فیزیکی و بصری بین فضاهای مختلف زندگی ایجاد می کند. به محض ورود به خانه، یک پلکان باز با آج‌های چوبی که از طبقه اول می‌گذرد، وجود دارد و مرکز فضای نشیمن با پلان باز را مشخص می‌کند. طبقه پایین توسط دو دیوار منحنی سینوسی جدا شده است که پلان باز را به سه قسمت تقسیم می کند. آشپزخانه و اتاق ناهار خوری یک سوم فضا را اشغال می کنند، در حالی که اتاق نشیمن بخش مرکزی پلان را اشغال می کند. اتاق نشیمن و یک عرشه چوبی منحنی به طرز ماهرانه ای از طریق درهای براق به هم متصل شده اند. عرشه مشرف به باغی زیبا است.

طبقه بالای خانه دارای سه اتاق خواب مجزا است. هر اتاق خواب دارای پاسیو مخصوص به خود است که ارتباطی آرام با فضای باز ایجاد می کند. فضای داخلی Casa Pátios de Pétalas نیز از طبیعت الهام گرفته شده است. رنگ‌های خاکی و منسوجات بر بخش‌های نشیمن و خواب غالب است، در حالی که دیوارهای حمام اختصاصی با کاشی‌های قرمز رنگ جواهری پوشانده شده‌اند.

logo-samandehi