هارمونی طبیعت و نوآوری در معماری

پروژه معماری قابل توجه Arshia Architects با نام RO54 بر فراز تپه ای در محله معتبر Bel Air لس آنجلس قرار دارد و مناظری خیره کننده از اقیانوس آرام و حوضه لس آنجلس را ارائه می دهد.

به گزارش گالری آنلاین، این طرح به طور یکپارچه ساختاری پویا را در بالای یک سکوی پنهان معرفی می کند که بازتاب زمین طبیعی قبل از تقسیم بندی برای ساخت و ساز است. این تکامل جان تازه‌ای به محله آرام پس از جنگ می‌بخشد و از تاکید بر اندازه به درک کیفیت فضایی تغییر می‌کند. چشم‌انداز این بود که عظمت پروژه را با نسبت‌های محله اطراف متعادل کند و رویکردی منحصربه‌فرد در محدوده‌های نظارتی دقیق ارائه دهد.

این پروژه (RO54) کاوش روابط متقابل فضایی است که چیدمان خانه را بهبود می بخشد. با اتخاذ یک طراحی سطح تقسیم شده که توپوگرافی طبیعی تپه را تکمیل می کند، صفحات کف نیمه طبقه را به هم متصل می کند. این صفحات مجاورت های بصری و کاربردی ایجاد می کنند و مزایای دوگانه ای را در یک سازمان تقسیم بندی شده ارائه می دهند.

زیبایی شناسی این طرح از طراحی ساده خودرو الهام می گیرد و از فناوری عملکرد پنهان در سراسر خانه حمایت می کند. طرح رنگ داخلی بر اساس یک رویکرد مواد سودمند ساخته شده است، در تضاد با محیط کلی طرح که در آن کاربرد فضایی غالب بود. این تعادل پویا در برابر پس زمینه ای از آگاهی محیطی و سادگی حداقلی آشکار شد.

حیاطی که با نور روز روشن شده و از سکوی مخفی به اتاق‌های خواب پایین می‌رود، به عنوان یک سیستم جامع تصفیه آب باران عمل می‌کند. این پروژه با الزامات ساختمان سبز دقیق و صرفه جویی در انرژی کالیفرنیا مطابقت دارد یا از آن فراتر می رود: شامل سیستم های لوله کشی کم جریان، کاشت مقاوم در برابر خشکسالی، تصفیه آب باران، یکپارچه سازی فتوولتائیک، پوشش و شیشه ساختمان با راندمان بالا، رتبه برتر HERS برای سیستم مکانیکی، از جمله ویژگی های دیگر.

logo-samandehi