همایش ملی «میراث معماری معاصر ایران» برگزار می‌شود

همایش ملی «میراث معماری معاصر ایران» با همکاری گروه معماری و شهرسازی فرهنگستان هنر و برخی سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، نخستین همایش ملی «میراث معماری معاصر» با هدف شناسایی ویژگی‌‌هایی که آثار معماری معاصر باید دارا باشند تا مجوز ورود به فهرست آثار ملی کشور را دریافت کنند، برگزار می‌شود. علیرضا قلی‌نژاد پیربازاری، دبیری علمی این همایش را برعهده دارد و «معماری ایرانی و معماری امروز ایران»، «میراث ماندگار معماری و تجارب موفق معماری ایرانی»، «معماری معاصر ایران و سبک زندگی»، «نقش فناوری‌های نوین در معماری روز ایران معماری معاصر و مصالح نوین ساختمان» از جمله محورهای اصلی آن محسوب می‌شود.

این همایش یک روزه در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود، در بخش صبح که از ساعت 9 صبح آغاز می‌شود، سیدمحمد بهشتی، رئیس گروه معماری و شهرسازی فرهنگستان هنر، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، معاون شهرسازی و معماری وزارت مسکن و شهرسازی به سخنرانی می‌پردازند. سپس میزگردی علمی در این همایش برپا خواهد شد.

بخش دوم همایش که از ساعت 14 برگزار می‌شود، طی دو پنل عملی مقالاتی که به دبیرخانه این همایش ارسال و مورد ارزیابی علمی قرار گرفته، ارائه خواهد شد.

علاقه‌مندان برای حضور در این همایش که رایگان است، می‌توانند از طریق شماره تماسی که در ذیل آمده، اقدام به ثبت نام کرده و روز دوشنبه اول آبان 1402 به نشانی خیابان شهید سرلشکر فلاحی(زعفرانیه)، نبش خیابان فیروزکوه، پلاك 47 مراجعه نمایند.

* ثبت نام و پاسخگویی: خانم عسگری (تماس در ساعات اداری): ۰۹۱۵۲۲۷۹۰۱۳

logo-samandehi