فراخوان طراحی شخصیت (كاراكتر) بهره‌وری سازمان ملی بهره‌وری ایران


به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان ملی بهره‌وری ایران، این سازمان در نظر دارد در راستای اجرایی نمودن مفاد برنامه جامع بهره‌وری كشور و مطابق با بند «ب» بخش ۱۱ این برنامه به منظور ارتقای فرهنگ بهره‌وری در جامعه و ایجاد حساسیت در میان اقشار مختلف كودكان،‌ نوجوانان و بزرگسالان اقدام به طراحی شخصیت بهره‌وری و ساخت كلیپ‌های آموزشی و فرهنگی در این زمینه كند. لذا از همه علاقمندان، متخصصان و فعالان حوزه فرهنگ و تبلیغات دعوت می‌شود تا در فراخوان این سازمان برای طراحی شخصیت (كاراكتر) بهره‌وری شركت نمایند.
از آنجائی‌كه مفهوم بهره‌وری، مفهومی عام و گسترده بوده و عموماً تعریف و برداشت یكسانی از این مفهوم در میان مخاطبان عام وجود ندارد، توجه به نكات زیر ضروری است:
اساساً بهره‌وری از تركیب دو مفهوم كارآیی و اثربخشی یا به عبارت ساده‌تر «درست انجام دادنِ كارِ درست» تشكیل می‌شود. به عبارت دیگر فرد بهره‌ور، شخصیتی است كه با علم به این مفهوم، رفتار و شیوه زندگی خود را در مسیر دستیابی به اهداف زیر هدایت كرده و این خصوصیات در شخصیت وی متجلی باشد. بنابراین فرد بهره‌ور:
قانون‌مدار است، مسئولیت‌پذیر است، درست تصمیم ‌می‌گیرد، وقت‌شناس است، اسراف نمی‌كند، جمع‌گراست،‌ به محیط زیست و منابع طبیعی اهمیت می‌دهد،‌ بخشی از درآمد خود را پس‌انداز می‌كند، به موقع و به اندازه خرید می‌كند، به حقوق دیگران احترام می‌گذارد، فضیلت را در كار كردن و امرار معاش شرافتمندانه تعریف می‌كند، ظاهری آراسته و مرتب دارد، به سلامتی خود اهمیت می‌دهد،‌ مطالعه می‌كند، ورزش می‌كند، از مواد غذایی استفاده می‌كند كه به سلامت جسم و روح او كمك كند و غیره.
با نگاهی به شرایط موجود در جامعه مشخص است با وجود برخورداری از فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی، بسیاری از جنبه‌های مذكور در خصوصیات فردی و اجتماعی افراد جامعه مغفول مانده كه این امر می‌تواند به نوبه خود از طریق سبك زندگی نامطلوب و انتخاب‌های نادرست در زندگی روزمره موجب آسیب‌رسانی به پایه‌های نظام اقتصادی خانوار و جامعه و عدم استفاده صحیح از منابع موجود شود. در نهایت این رویكرد موجب كاهش بهره‌وری فردی و اقتصادی و هدررفت منابع انسانی شده كه بزرگترین دارایی ملت‌ها به شمار می‌رود.
بنابراین، شخصیت طراحی شده می‌تواند با ایجاد فضای قابل درك برای مخاطبان خود، آنان را در موقعیت‌هایی قرار دهد كه به طور روزمره برای بسیاری از افراد رخ داده و با نشان دادن جنبه‌های مثبت و منفی اقدامات افراد آنان را در چالش انتخاب كارِ درست قرار دهد. طراحان در انتخاب نوع شخصیت (انسان، حیوان یا فانتزی) آزاد هستند. با این تأكید باید جنبه‌های اشاره شده در شخصیت طراحی شده برجسته شود.

شرایط ارسال و داوری آثار:
۱. هر شركت‌كننده می‌بایست اثر مورد نظر را به‌ صورت چاپی و به‌ همراه یك كپی در قالب لوح فشرده ارسال كند. ارسال مشخصات كامل (اعم از افراد حقیقی و حقوقی) و شماره تماس برای شركت‌كنندگان در این فراخوان ضروری است و نقص در هر یك از موارد مذكور به ‌منزله حذف اثر از فراخوان است.
۲. شركت‌كننده با ارسال شخصیت بهره‌وری به فراخوان، تأیید می‌كند كه آثار ارسالی اثر اصلی هستند و توسط خود شخص حقوقی یا حقیقی خلق شده‌اند و مشمول نقض قوانین حمایت معنوی یا نقض حقوق دیگران نمی‌شود. بدین‌ترتیب شركت‌كننده خود صاحب منحصر به فرد حقوق و امتیازات مربوط به اثر است. در واقع مالكیت شخصیت طراحی‌شده باید متعلق به طراح باشد.
۳. سازمان ملی بهره‌وری ایران این حق را بر خود محفوظ می‌دارد تا در صورت آشكار شدن هر گونه نقض در قوانین شركت در مسابقه جوایز را از برندگان مسترد كند.
۴. سازمان ملی بهره‌وری ایران این حق را برای خود محفوظ می‌دارد تا در صورت بروز پیشامدهای غیرمنتظره و یا شرایط نامناسب فراخوان را ملغی اعلام كرده و به اطلاع شركت‌كنندگان خواهد رساند.
۵. هر فرد حقیقی یا حقوقی می‌تواند یك اثر را برای شركت در این فراخوان ارسال كند. همچنین شركت‌كنندگان می‌توانند توضیحات لازم را به صورت مكتوب به همراه اثر خود ارسال كنند. كاراكتر به صورت تمام رنگی در زمینه ساده و در دو فرمت jpgو psd ارسال شود. همچنین پیشینه‌ی هنری طراح و اطلاعات تماس می‌تواند در قالب یك فایل word یا pdf ضمیمه گردد.
۶. طرح‌هایی در اولویت خواهند بود كه به‌صورت سه بعدی طراحی شده و قابلیت بهره‌برداری در اشكال و قالب‌های گوناگون مانند عروسك و انیمیشن و نیز برای استفاده در كتاب، مجله و هر رسانه‌ی دیگری را داشته باشند. پیشنهاد نام به‌عنوان ثبت یك برند یكی دیگر از اهدافی است كه فراخوان دنبال می‌كند.
۷. كمیته داوری این فراخوان، متشكل از اساتید برجسته هنری و متخصصان حوزه‌ی بهره‌وری هستند كه اسامی آنها متعاقباً اعلام خواهد شد. آثار ارسالی با نظر هیات داوران، در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
۹. به منظور حفظ مالكیت معنوی طراحان، در صورت درخواست، گواهی كتبی دریافت و ثبت هر شخصیت، صادر خواهد شد. سازمان ملی بهره‌وری ایران در پذیرش یا رد آثار دریافتی، مختار است و پس از ارزیابی آثار دریافتی، به ۳ اثر برتر از میان آثار ارسالی به ترتیب ۵۰، ۳۰ و ۲۰ میلیون ریال اعطا می‌كند و در زمان مقتضی با توافق دو طرف نسبت به خرید شخصیت‌های برگزیده اقدام خواهد كرد.
۱۰. افراد حقیقی و حقوقی برای شركت در این فراخوان می‌توانند شخصیت‌های طراحی شده خود را به روابط عمومی سازمان ملی بهره‌وری ایران به نشانی: تهران، خیابان نجات‌الهی، خیابان سپند، شماره ۱۶، طبقه چهارم غربی، پست یا به ‌صورت حضوری تحویل دهند.

زمان مهلت ارسال آثار تا پایان مهرماه ۱۳۹۶ خواهد بود.
برای كسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۴۲۳۹۱۴۰۱ تماس حاصل فرمایید.

logo-samandehi