فراخوان طراحی نشان دائمی «بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران»

نظر به اهمیت برگزاری نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی با نام و رویکرد جدید «نمایشگاه رسانه‌های ایران»، ستاد اجرائی این نمایشگاه در صدد است طراحی نشانه دائمی (لوگو-آرم) این رویداد ملی را با توجه به جنبه‌های اصیل و فضای نوپدید رسانه‌ای، از طریق برگزاری فراخوان به رقابت بگذارد. بدین منظور از کلیه هنرمندان، طراحان گرافیک و علاقه‌مندان دعوت می‌شود تا با مد نظر قراردادن شرایط ذیل، طرح‌های پیشنهادی خود را ارسال نمایند.


* توضیحات و مشخصات فنی

  1. نشان می‌بایست مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.
  2. ارایه توضیحات در مورد نشان و شناسنامه هر عنصر آن الزامی است.
  3. نشان می‌بایست ترجیحا ساده و قابل فهم بوده و از وجوه فنی، هنری و زیباشناسی برخوردار باشد.
  4. نشان می‌بایست ساختاری منسجم و معین داشته باشد.
  5. نشان می‌تواند (نه لزوما) به صورت ترکیبی از تصویر و حرف باشد.
  6. نشان می‌بایست چنان طراحی شود که قابلیت استفاده آن در وب سایت، بج سینه، سربرگ، لوح تقدیر و مرسومات چاپی را داشته باشد.
  7. نشان می‌بایست برای ملاحظات فنی چاپ و تغییر اندازه خللی وارد نکند و امکان قابلیت حجم‌سازی (تندیس) را داشته باشد.
  8. نشان می‌بایست در ابعاد کوچک و بزرگ خوانایی و تناسب ظاهری و مفهومی خود را از دست ندهد و به صورت رنگی و تک رنگ قابل استفاده باشد.
  9. امکان استفاده از نشان در ارتباطات بین‌المللی وجود داشته باشد.
  10. دارای اجزایی هماهنگ باشد و وقتی چرخانده و یا برعکس شود قابل تشخیص باشد.
  11. نشان می‌بایست به گونه‌ای طراحی شود که توسط افراد باسواد گرافیکی پایین نیز قابل درک و به یادماندنی باشد.
  12. نشان می‌بایست دارای مشخصه‌های بصری مستقل بوده و با سایر نشانه‌ها و نمادهای ثبت شده ایرانی و خارجی تشابه نداشته باشد.
  13. نشان می‌بایست به دلیل قرارگرفتن در تابلوهای تبلیغات محیطی، پوسترها و سربرگ‌ها و ...، در خور شأن نمایشگاه رسانه‌های ایران باشد.
  14. در طراحی نشان می‌بایست به رویکرد جدید نمایشگاه رسانه‌ای ایران مبنی بر پوشش همه انواع رسانه مشتمل بر رسانه‌های چاپی، رسانه‌های برخط، رسانه‌های اجتماعی، دانش‌بنیان و نوآورانه و سامانه‌های خبری توجه شده و طرح ارسالی بیانگر گستردگی و جامعیت این نمایشگاه باشد.
  15. چنانچه نسبت به مالکیت معنوی هر یک از آثار ارائه شده هر گونه ادعا یا شکایتی از سوی دیگران مطرح شود، در صورت اثبات این موضوع، عواقب حقوقی ناشی از آن متوجه صاحب طرح (ارائه دهنده) بوده و دبیرخانه در حذف طرح ارسالی اختیار تام خواهد داشت و حق پی‌گیری قانون و قضایی برای ستاد اجرائی نمایشگاه محفوظ خواهد ماند.
  16. هرنفر می‌تواند نسبت به ارائه حداکثر 3 طرح به دبیرخانه ستاد اجرائی اقدام نماید.

* نحوه و تاریخ ارسال طرح و ایده ها:

  • متقاضیان شرکت در مسابقه می‌بایست حداکثر تا تاریخ 30 دی ماه 1402، نسبت به ارسال طرح با ابعاد و اندازه کلی آثار خود (در اندازه A4 با حجم حداقل 3 مگابایت، کیفیت 300 dpi و فرمت jpg) صرفا به آدرس پست الکترونیکی setad@pressexpo.ir اقدام نمایند.
  • مهلت ارسال آثار قابل تمدید نمی‌باشد.
  • توجیهات هر طرح حداقل در یک صفحه ذکر شود.
  • درج مشخصات شرکت کننده شامل نام و نام خانوادگی، کدملی، نشانی پستی، تلفن همراه، پست الکترونیکی یا آدرس وب سایت به همراه طرح‌های پیشنهادی الزامی است.

طرح‌ها و ایده‌های دریافتی، توسط اساتید، صاحب نظران و متخصصین این حوزه داوری و در نهایت 3 طرح برگزیده توسط ستاد اجرائی معرفی شده و جوایز نفیسی به آنها اهدا خواهد شد.

logo-samandehi