حجت‌الاسلام مازنی: برای رفع ابهام‌ها و شفاف‌سازی با هنرمندان جلسه برگزار می‌کنیم

حجت‌الاسلام احمد مازنی نماینده مجلس گفت: متاسفانه نگهداری آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران استاندارد لازم را ندارد.

حجت‌الاسلام احمد مازنی؛ نماینده مجلس شورای اسلامی که اخیرا به همراه جمعی از نمایندگان شهر تهران از گنجینه موزه هنرهای معاصر دیدن کرده به هنرآنلاین گفت: ما معتقدیم که نمایشگاه‌های بین‌المللی که معرف هنر و جایگاه ایران در سطح جهانی است باید اتفاق بیافتد. در واقع حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی ضروری است اما باید قوانین و مقررات و استانداردها رعایت شود.

او ادامه داد: پیرو صحبت‌هایی که پیرامون ارسال آثار گنجینه به وجود آمده بود ما در کمیته فرهنگ، هنر و رسانه مجلس شورای اسلامی پیش از این جلسه‌ای را با مدیران معاونت هنری داشته‌ایم و به موضوع موزه هنرهای معاصر تهران نیز پرداخته شده است.

نماینده مردم تهران گفت: من معتقدم موزه هنرهای معاصر تهران مجموعه‌ای منحصر به فرد است اما از دو جهت مظلوم واقع شده است. یکی مظلومیت در ارائه آثار و اسناد فرهنگی است و دوم مظلومیت در اختصاص بودجه حوزه فرهنگ و هنر در ردیف آخر قرار می‌گیرد که این هم خلاف منطق علمی تجربه‌های کشورهای توسعه یافته است و هم خلاف نظر مقام معظم رهبری است، در حالی که مقام معظم رهبری فرموده‌اند اقتصاد و سیاست ذیل فرهنگ است.

مازنی با تاکید بر ضرورت برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی و نگهداری آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران گفت: متاسفانه نگهداری آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران استاندارد لازم را ندارد و اسناد آثار هم به نگهداری در شرایط استاندارد و مرمت نیاز دارد بنابراین ضرورت دارد این مجموعه برای نگهداری آثار و اسناد تقویت شود.

او اظهار داشت: در این بین برخی نهادهای دیگر مثل سازمان میراث فرهنگی و سازمان کتابخانه‌های کل کشور جهت مرمت و نگهداری آثار و اسناد مربوط به خرید آثار موزه که خود به عنوان آثاری آنتیک باید به درستی نگه‌داری شوند باید همکاری‌هایی را با موزه هنرهای معاصر صورت دهند و این متاسفانه از عدم هم‌افزایی و همکاری بین نهادها در ایران بر می‌آید.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما در آن جلسه به مسئولان موزه اعلام کردیم که به اعتمادسازی در بین اهالی هنر نیازمندیم و شفاف‌سازی نخستین گام برای این اعتمادسازی است. در آن جلسه قرار بر این شد که در اولین فرصت با هنرمندان و منتقدان برگزاری نمایشگاه آثار گنجینه در اروپا جلسه‌ای برگزار کنیم.

مازنی گفت: ما قصد داریم که جلساتی را با منتقدان و اعضای انجمن نقاشان برگزار کنیم تا سوال‌ها و ابهام‌هایی که برای آن افراد در مورد گنجینه و وضعیت موزه هست را بشنویم و از این افراد در ادامه بازدیدها از موزه نیز یاری می‌طلبیم تا بتوانیم با نگاهی تخصصی‌تر به بالا رفتن کیفیت شرایط موزه و هم چنین شفاف‌سازی امور موزه کمک کنیم.

منبع: هنرآنلاین

logo-samandehi