روایت لی‌لی گلستان درباره وضعیت این روزهای گالری‌ها

لی‌لی گلستان درباره وضعیت این روزهای گالری‌ها که با وجود امکان قانونی برگزاری نمایشگاه‌های هنری، هنوز بازگشایی نشده‌اند، اظهار کرد: هر نمایشگاهی در شرایط فعلی برگزار شود، می‌سوزد؛ چراکه نه تماشاچی هست و نه خریداری!

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، مدیر گالری «گلستان» در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود صدور مجوز برای بازگشایی گالری‌ها منوط به شروطی همچون برگزار نشدن مراسم‌ افتتاحیه، همچنان اغلب گالری‌ها تعطیل هستند و بعضا نمایشگاه‌های آنلاین برگزار می‌کنند، بیان کرد: فعلا تصمیم گرفته‌ایم که گالری‌ها را باز نکنیم؛ چراکه اگر نمایشگاه‌های هنری برگزار هم بشوند، مردم برای تماشا نمی‌آیند.

او ادامه داد: از سوی دیگر تمام اتفاقات در مراسم‌ افتتاحیه‌ها می‌افتد و حتی اگر اجازه برگزاری افتتاحیه هم داده می‌شد، در این شرایط فعلی کسی در مراسم شرکت نمی‌کند. بنابراین هر نمایشگاهی در این شرایط برگزار شود، می‌سوزد؛ چراکه نه تماشاچی هست و نه خریداری!

این گالری‌دار همچنین درباره برگزاری نمایشگاه‌های آنلاین در این روزهای کرونایی، گفت: نمایشگاه آنلاین گالری گلستان تجربه خوبی بود. این نمایشگاه نسبتا فروش خوبی داشت ه در این شرایط اتفاق خوبی محسوب می‌شود؛ اما طبیعتا نمایشگاه آنلاین با نمایشگاهی که در گالری برگزار می‌شود اصلا قابل مقایسه نیست و فعلا یک حالت سرگرمی دارد، وگرنه برگزاری نمایشگاه‌های آنلاین از از لحاظ مالی آورده چندانی ندارد.

گلستان با بیان اینکه «شرایط در تمام دنیا این‌چنین است و ما نیز از این جریان مستثنی نیستیم»، خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد نامه‌ای داده است که گالری‌های استیجاری شناسایی و اجاره آنها پرداخت شود. ما که مالک هستیم نیز به کارمندان گالری حقوق می‌دهیم و این درحالی است که درآمدی نداریم. به هر حال ما باید ضرر کنیم و فعلا راه‌حلی هم وجود ندارد. البته من هم توقعی ندارم و همین که قرار است اجاره‌ها را پرداخت کنند، اقدام خوبی به نظر می‌رسد.

logo-samandehi