سی و یکم فروردین زادروز هنرمند تصویرگر ایرانی کمال طباطبائی

کمال طباطبائی در گفتگو با گالری آنلاین:

مسئولین برای درک مشکلات از نزدیک با هنرمندان ارتباط داشته باشند

کمال طباطبایی مدیرعامل هیئت مدیر انجمن تصویرگران، متولد سی و یکم فروردین سال 1348 است، وی تاکنون با سِمَت‌های گوناگونی از جمله مدیرهنری، طراح گرافیک، تصویرگر، تصویرگر مطبوعات، داور جشنواره و مدرس در عرصۀ هنرِ تصویرگری فعالیت داشته و همچنین در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی بسیار زیادی شرکت داشته و آثار خود را به نمایش گذاشته است.

طباطبایی مهمترین آرزوی خود در سال جدید برای هنرمندان را چنین بیان کرد:

امیدوارم سال 96 برای همه به‌خصوص جامعۀ هنرمندان از هر لحاظ، چه تندرستی، چه رونق بازار کار و فعالیت‌های هنری سال خوبی باشد.

به نظر من تک تک هنرمندان در گسترش فعالیت های هنری سهیم هستند؛ هر کدام باید تلاش کنند که بیشتر فعالیت کرده و در حوزه‌ای که مشغول به فعالیت هستند پیشرفت کنند.

به قول حضرت حافظ: آسمان کشتی ارباب هنر می‌شکند، تکیه آن به که بر این بحر معلق نکنیم.

حال در رابطه با هنرمندان نیز از آنجایی که در این عرصه با مشکلات و مسائل زیادی روبرو هستند، بهتر است بتوانند متکی به خود و هنر خود باشند.

وی در ادامه با بیان تقاضای خود از مسئولین و نیاز هنرمندان به آسودگی خیال برای خلق اثر هنری توضیح داد:

از مسئولین نیز تقاضا دارم که شرایط موجود را بهبود بخشیده و به شرایط مطلوب تبدیل کنند. برای این امر هم بهتر است بیش از پیش و از نزدیک با هنرمندان در ارتباط باشند تا بتوانند مشکلات را بیشتر درک کرده و آنها را بر طرف سازند؛ اینکه هنرمند صِرفِ امرار معاش بخواهد دست به خلق آثار هنری بزند چیز خوبی نیست، هنرمند باید آسودگی خیال داشته باشد و تأمین باشد تا بتواند با دل و جان آثار خود را خلق کند.

مدیر عامل انجمن تصویرگران در رابطه با مهمترین رویداد های سال گذشته بیان کرد:

سال گذشته هفتۀ تصویرگری را داشتیم که به نظر من بسیار رویداد تأثیرگذار و با ارزشی بود. رویداد مهم دیگر، متحد شدن هنرمندان در رابطه با موضوع بردنِ آثار موزه هنرهای معاصر تهران به اروپا بود و همچنین اقدام به منظور ممانعت از واگذاری موزۀ هنرهای معاصر به بخش خصوصی.

درپایان این هنرمند معاصر در رابطه با برنامۀ سال جاری انجمن تصویرگران ایران توضیح داد:

انجمن مثل سال‌های گذشته برنامۀ خوبی دارد و هفتۀ تصویرگری را در همان تاریخی که پارسال برگزار شد پیش رو خواهیم داشت. همچنین نمایشگاه‌های متعددی برپا خواهیم کرد و هم‌اکنون نیز در حال برگزاری چند نمایشگاه هستیم. در ضمن طبق روال گذشته نشست‌های اتاق‌های روشن خانۀ هنرمندان را برگزار خواهیم کرد.

پیش‌تر نیز گفت‌وگوی مفصلی با استاد، در رابطه با فعایت‌هایی که تاکنون داشته‌ند، کرده ایم که می‌توانید آن در لینک زیر بخوانید:

سی و یکم فروردین زادروز هنرمند تصویرگر ایرانی کمال طباطبائی / کمال طباطبائی در زادروزش: رنگ ها روی بوم سفید راه من را برای کار باز می کنند.

logo-samandehi