مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد: سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران نمایش آثار بهتر شهری را ممکن می‌سازد

مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی وزارت ارشاد معتقد است؛ با اجرای سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران می‌توانیم شهر را به سمت موزه شدن سوق دهیم.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، مجید ملانوروزی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، اجرای هشتمین سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران، توسط سازمان زیباسازی تهران را عامل مهمی در رشد آثار هنری درون شهر خواند و گفت: در گذشته گاهی دیده می‌شد که مسئولان شهری گاهی آثاری را از هنرمندان و یا گالری‌ها بر اساس سلیقه شخصی می‌خریدند که گاها بدون توجه نیز در فضا نصب می‌شد. این در حالی است که راه‌اندازی سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران توسط سازمان زیباسازی به این امر سلیقه‌ای پایان داده است.
وی افزود: در واقع سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران سبب شده که شهرداری بتواند آثاری که مدنظر دارد را با متریال و موضوع مد نظر خود که مناسب فضای شهری است، از هنرمندان دریافت کند و توجه آنان را به این بخش جلب کند، لذا من معتقدم که اقدام مثبتی با برپایی سمپوزیوم شکل گرفت.
مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی ادامه داد: با اجرای اقداماتی نظیر سمپوزیوم مجسمه‌سازی ما می‌توانیم شهر را به سمت موزه سوق دهیم و کارهای بهتری در آن به نمایش بگذاریم.
ملانوروزی تاکید کرد: در گذشته به دلیل اینکه کارها در مناطق مختلف به نمایش گذاشته می‌شد و تفکر واحدی در این بخش وجود نداشت، بیشتر آثار به نمایش گذاشته شده مناسب فضا نبودند و حالت بزک شده در فضا داشتند اما وقتی این عمل در قالب یک سمپوزیوم حرفه‌ای با گروه داوران و سیاست‌گذاری که از اساتید عرصه مجسمه‌سازی هستند، تشکیل شده، یقینا روند رو به رشدی در این عرصه خواهیم داشت.
وی افزود: به نظر من برگزاری برنامه‌هایی چون سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران در بالا بردن سطح سواد بصری مردم و جامعه بسیار موثر است و شهر می‌تواند به واسطه آن آثار ویژه و هنری را ملاحظه کند؛ لذا من فکر می‌کنم که با تداوم این حرکت، دیگر شاهد کارهایی که رنگ و بوی هنر و زیبایی ندارند، نیستیم و به سمت رشد ذائقه هنری شهروندان پیش می‌رویم.
لازم به یادآوری است، هشتمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران به همت سازمان زیباسازی شهر تهران در برج میلاد در حال برگزاری است و تا 24 اردیبهشت‌ماه از ساعت 10 تا 18 همه روزه میزبان علاقمندان به هنر است.

logo-samandehi