پوستر های مهدی فاتحی در شهرک بین المللی هنرهای پاریس (سیته) به نمایش در خواهد آمد

نمایشگاه منتخبی از پوسترهای مهدی فاتحی با عنوان حال کامل از تهران به پاریس در گالری شهرک بین المللی هنرهای پاریس (سیته) از تاریخ سه شنبه ۳۰ می ( ۹ خرداد ) تا 10 جون ( ۲۰ خرداد ) در شهر پاریس برگزار خواهد شد.

این رویداد همراه با رونمایی کتاب آثار این هنرمند با عنوان «حال کامل» با نوشتاری از قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، آلن لوکرنک و رضا کیانیان خواهد بود. این پوسترها با تکنیک سیلک اسکرین در قطع ۱۰۰x۷۰ سانتیمتر برای این مجموعه آماده شده اند. در این نمایشگاه مهدی فاتحی پوسترهای چاپ سیلک خود را برای علاقهمندان به نمایش خواهد گذاشت. آلن لوکرنک در مقدمه ی این مجموعه نوشته است :

مهــدی فــاتحی مثــال فــوق العــاده ای اســت از فرزنــدان زیــادی كــه مرتضــی ممیــز در گرافیــك معاصــر امــروز ایــران بــه جــا گذاشته است .او میـراث مرتضـی ممیـز را دارد كـه بـا یـك زبـان واقعی و بیـان شخصی پـیش از خوانـدن اطلاعـات پوسـتر بـه شما می گوید، این پوستر ، ایرانی است. با نگاهی به آثـار او برخـی را تشـخیص می دهـم و مـی شناسـم. هـم آنهـایی كـه بـه خـاطر گـرفتن جـوایزی در اینجـا و آنجـا در جهان مشهورند .آثاری كـه نگـاه و توجـه مـن را نیـز بـه خـود جلـب كـرده بـوده انـد . امـا تـرجیحم ایـن اسـت كـه بـیش از تكرار استعداد مهدی فـاتحی _كـه پـر واضـح اسـت _ و پـیش از تحلیـل تولـد یـك شـیوه ی شخصـی، بـه چگـونگی بـه وجـود آمدن این پوسترها توجه كنم ، پوسترهایی كه بیشترشان تنها با یك یا دو رنگ، چاپ سیلك شده اند. شاید در عصر چـاپ رنگهـای دیجیتـالی، تكنیـك چـاپ سـیلك بـه نظـر قـدیمی بیایـد كـه ایـن طـور نیسـت .تكنیـك سـیلك اسكرین به چاپ كیفیـت خاصـی مـی دهـد و ایـن چـاپ بـا محـدودیت رنـگ هـا طـراح را بـه سـاده بـودن متعهـد مـی كنـد . ساده گی قدرتمنـد، خصیصـه پوسـترهای مهـدی اسـت .سـاده گی در تكنیـك نـه تنهـا نقصـان نیسـت بلكـه مسـیر مسـتقیمی ست به سمت هدف ســاده گــی ، جــوهره ی طراحــی پوســتر اســت، نكتــه ای كــه بســیاری از طراحــان فراموشــش كــرده انــد و ایــن یكــی از دلایلــی ست كه آثار مهدی فاتحی را دوست دارم.


logo-samandehi