فراخوان رقابت جهانی خلاقیت YouFab

بدون تماس، موضوع رقابت هنر دیجیتال YouFab است که با توجه به جو زمانه معاصر برگزار میشود.

به گزارش گالری آنلاین، مسابقات جهانی خلاقیت YouFab ثبت نام نهمین رقابت سالانه خود را آغاز نموده و به دنبال آثار و پروژه های دیجیتالی است که برای انعکاس رویدادهای کنونی جهان از طراحی بهره می گیرند.

موضوع مسابقه 2020 در راستای رسالتی که مبنی بر به تصویر کشیدن جو روحی زمانه از طریق هنر و طراحی برعهده دارد، "بدون تماس" است.

از آنجایی که قرنطینه، منع آمد و شد و فاصله گذاری های اجتماعی به علت شیوع بیماری COVID-19 تغییراتی ناگهانی در سیستم اجتماعی و سبک زندگی شخصی ایجاد کرده است، YouFab به دنبال طرح هایی برای نمایش تجربیاتی است که بشریت را به زندگی روزمره خود باز گرداند و همچنین آثار هنری که در آن تجربیاتی از زندگی واقعی را به تصویر بکشند که در آن ها برقراری ارتباط از راه دور به ناچار پر رنگ تر شده است.

از سرویس های بهداشتی گرفته تا سیستم های پرداخت، سیستم ها و فناوری هایی که این امکان را برای ما فراهم ساخته تا از راه دور و بدون تماس فیزیکی ارتباط برقرار کنیم اکنون به علت بیماری همه گیر در جامعه فراگیر شده است. سیستم هایی که ما را در برابر آلودگی به ویروس محافظت می کنند.

به همین دلیل مسابقه جهانی خلاقیت YouFab با تمرکز بر این موضوع و با توجه به شرایط جهان که در آن عدم تماس فیزیکی و ارتباط از راه دور به شکل قرارداد و پیش فرض در آمده است چگونه میتوان "تجربه واقعی" را باز طراحی کرد و در چارچوب جدیدی قرار داد. آثارهنری می تواند شامل طرحی پیشنهادی برای فناوری یا سیستمی نوین و یا یک الگوی رفتاری جدید بوده و کانون توجه نیز می تواند خانه، مدرسه، دفتر اداری، تسهیلات تجاری، پوشاک، حمل و نقل، موادغذایی، رویداد، جشنواره، قرار ملاقات، مراسم تشییع جنازه، و یا هر موضوع دیگر باشد.

رقابت YouFab هنرمندان طراح را به چالش دعوت می کند تا این "تجربه" را از دریچه بدون تماس باز طراحی کرده و مجدداً آن را مورد ارزیابی قرار دهند.

شرکت در این مسابقه برای تمامی عرصه ها از هنر تجسمی، نمایش، طراحی، معماری و جامعه گرفته تا حوزه های چند رشته ای آزاد است.

معیارهای انتخاب برندگان:

میزان نوآوری

تعامل عاطفی پیام با مخاطب

میزان شرح خلاقانه موضوع

کیفیت کلی طراحی تجربه

آزاد اندیشی در راستای "Fab"


جایزه بزرگ: تندیس افتخار با طراحی Kohei Nawa و 2000 دلار آمریکا

جایزه اول: تندیس افتخار با طراحی Kohei Nawa و 1000 دلار آمریکا

جایزه دانشجویی: گواهی و 500 دلار آمریکا

جایزه ویژه: NewHere گواهی و 1000 دلار آمریکا


مهلت ارسال: 31 اکتبر (10 آبان 99)


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت فراخوان مراجعه نمایید.



logo-samandehi