فراخوان برگزاری مسابقه طراحی باغ پارک مهندسین ساختمان استان آذربایجان‌شرقی


به گزارش سرویس معماری گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی استان آذربایجان شرقی ، با توجه به توسعه روزافزون جامعه مهندسی استان و در راستای بهبود و توسعه فضاهای اداری و آموزشی سازمان نظام مهندسی استان آذربایجان‌شرقی و با هدف ایجاد امکانات مناسب رفاهی و ورزشی برای استفاده اعضاء محترم، این سازمان در سال 1390 نسبت به برگزاری مسابقه طراحی مجموعه آموزشی، اداری، رفاهی و ورزشی اقدام نمود که علاوه بر فضاهای اداری و آموزشی دارای فضاهای رفاهی از جمله سالنهای متعدد ورزشی و تفریحی و استخر، غذاخوری سالنهای عروسی، آمفی تئاتر 750 نفری بوده و بصورت مجموعه کامل باشگاه اختصاصی اعضاء سازمان نظام مهندسی استان جهت ارائه خدمات به مهندسان و پرکردن اوقات فراغت آنها و ایجاد فضای صمیمی و ارتباط تنگاتنگ همکاران و حفظ شأن آنها طراحی گردیده است. لذا پیرو مطالب فوق الذکر، سازمان نظام مهندسی استان در نظر دارد به منظور گردآوری، ایده‌های خلاق و شناسایی مناسب‌ترین گزینه برای طراحی و احداث محوطه و فضاهای خارجی مجموعه مذکور بصورت باغ پارک اختصاصی مهندسین و خانواده آنها که در شأن و منزلت جامعه مهندسی این استان قرار داشته باشد، مسابقه طراحی با شرایط زیر برگزار نماید.

موضوع مسابقه:

- طراحی (Landscape) باغ پارک مهندسین، در زمینی به مساحت 9045 مترمربع که حدود 2143 مترمربع آن توسط ساختمان اصلی و فضاهای مرتبط با آن اشغال شده است. (مطابق نقشه های پیوستی)

- برنامه ریزی فیزیکی و مشخصات دقیق پروژه به همراه مدارک شرکت در مسابقه تحویل خواهد شد.

اهداف مسابقه و معیارهای ارزیابی طرح:

با توجه به اینکه مجموعه مذکور بعنوان نماد جامعه مهندسی استان مطرح خواهد بود، لذا توجه به موارد زیر در ارائه طرحها مدنظر خواهد بود.

- خلاقیت و نوع‌آوری در جهت تأمین اهداف و مضامین عالی معماری معاصر

- توجه به شاخصه‌های اصلی معماری پایدار و مسائل اقلیمی و فرهنگی

- توجه به تکنولوژی روز، مواد و مصالح نوین در صنعت ساختمان

- قابلیت اجرائی بودن پروژه

- تأکید بر بحث سیرکولاسیون و عرصه بندی فضائی و تسهیل در استفاده از بخشهای مختلف مجموعه

- هماهنگی کالبدی فضاهای طراحی شده با ساختمان در حال ساخت

- توجه به معیارهای زیبائی شناسی

- رعایت استانداردهای معماری منظر – فضای سبز

- طراحی و نورپردازی شبانه سایت

- استفاده از المانها، آبنماها و مبلمان مناسب

- طراحی سردرب متناسب با موضوع پروژه

- طراحی چایخانه متناسب با کاربری مورد نظر

- ضوابط مربوط به معلولین به منظور سهولت دسترسی

برنامه‌ریزی فیزیکی:

شرایط و نحوه شرکت در مسابقه

این مسابقه در مقیاس منطقه‌ای برگزار می‌گردد و کلیه مهندسین معمار که دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی با صلاحیت طراحی در رشته معماری می‌باشند، امکان شرکت در این مسابقه را دارا بوده و میتوانند جهت دریافت اسناد مسابقه به دبیرخانه سازمان واقع در ساختمان مرکزی مراجعه نمایند.

شرایط و نحوه ارائه آثار:

- ارائه کلیه آثار در ابعاد 100*70 سانتیمتر بصورت افقی و بر روی فوم برد و حداکثر در 4 شیت. (اثار ارسالی بیش از 4 شیت از دور مسابقه حذف خواهد شد.)

- مدارک مورد نیاز در شیتها شامل سایت پلان مجموعه، نماها و برشها در مقیاس مناسب و پرسپکتیوها با دید مناسب به منظور معرفی کامل طرح

- ارائه یک گزارش در حداکثر 10 برگ A4 شامل ایده‌های طراحی، جدول مساحتها و غیره

- ارائه کلیه فایلهای مربوط به شیتها با فرمت TIFF با رزولوشن dpi300 و گزارش با فرمت PDF بر روی لوح فشرده

- مدارک مسابقه باید به همراه فرم شرکت در مسابقه بصورت بسته‌بندی شده و بصورت حضوری تحویل دبیرخانه مسابقه گردد.

لازم به توضیح است نباید مشخصات طراح و سایر نشانه‌ها از قبیل لوگو، امضاء و نشانه‌های خاص در پشت و روی شیت‌های ارسالی وجود داشته باشد. کارفرما حق برگزاری نمایشگاه و چاپ آثار رسیده را (با ذکر نام صاحب اثر) در فرصت مناسب برای خود محفوظ می‌دارد. هیچ یک از آثار رسیده مرجوع نخواهد شد.

جوائز مسابقه:

نفر اول: ۱۵ سکه
نفر دوم: ۱۰عدد سکه
نفر سوم: ۵ عدد سکه

برنامه زمانبندی:

اسناد مسابقه از تاریخ 15/06/94 از طریق دبیرخانه مسابقه قابل تحویل به شرکت کنندگان و یا نماینده رسمی ایشان می‌باشد. کلیه آثار باید حداکثر تا پایان وقت اداری مورخ 30/08/94 تحویل دبیرخانه مسابقه گردد. زمان داوری و اعلام نتایج روز 07/09/1394 خواهد بود و هر گونه تغییر در شرایط مسابقه از طریق سایت سازمان اطلاع رسانی خواهد گردید.

دبیرخانه مسابقه:

تبریز: چهارراه آبرسان – نرسیده به میدان هفت تیر - سازمان نظام مهندسی ساختمان استان – دبیرخانه سازمان

کسب اطلاعات بیشتر

logo-samandehi