فراخوان نخستین هم اندیشی «هنر و اخلاق»

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، نخستین هم‌اندیشی تخصصی « هنر واخلاق » با محوریت اخلاق در ساحت‌های مختلف هنر زمستان 1394 برگزار می‌شود. «نسبت هنر و اخلاق» از جملة مباحث بین رشته‌ای است و هنرمند، باید دربارة نسبت پیشة خویش با اخلاق بیاندیشد. اخلاقی بودن از اساسی‌ترین ویژگی‌هایی است که برای هنرمند شایستگی‌آفرین است و می‌تواند شخصیّت او را جاودانه و اثرش را ماندگار سازد. بیان منظّم و روش‌مند نسبت هنر و اخلاق را می‌توان در مباحث فلسفی مربوط به آن یافت.
به همین منظور فرهنگستان هنر در نظر دارد در هم‌اندیشی«هنر واخلاق» زمینة بازخوانی میراث تأملات فلسفی در این باره را فراهم كند و از نظر استادان و اصحاب اندیشه با هدف گشودن افق‌هایی نو استفاده كند.

این هم اندیشی در دو حوزه «نظریه¬های اخلاق هنجاری» و «اخلاق هنجاری كاربردی» برگزار می‌شود و «نسبت هنر با اصول، قواعد و وظایف اخلاقی»، « نسبت هنر با فضایل و ملكات اخلاقی»، «نسبت ارزش‌های هنری با ارزش‌های اخلاقی»، «نسبت هنر با فایده نگری اخلاقی»، « نسبت هنر با فتوّت های اخلاقی»، «نسبت هنر با سایر نظریّه های اخلاقی»، «نسبت سینما با اخلاق كاربردی»، «نسبت هنرهای تجسّمی با اخلاق كاربردی»، «نسبت ادبیّات با اخلاق كاربردی»، «نسبت معماری و شهرسازی با اخلاق كاربردی»، «نسبت موسیقی با اخلاق كاربردی»‌، «نسبت هنرهای سنتی و صنایع دستی با اخلاق كاربردی»، «نسبت هنرهای چندرسانه ای با اخلاق كاربردی» و «نسبت نمایش با اخلاق كاربردی» از جمله محورهای پژوهشی این هم‌اندیشی به شمار می‌روند.

دبیر علمی این همایش دكتر انشالله رحمتی است و مهلت ارسال خلاصه مقالات تا 30 آذر ماه و ارسال اصل مقالات تا 10 بهمن ماه 1394 است. این هم‌اندیشی در بهمن 1394 برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شركت در این همایش می‌توانند چكیده مقالات خود را بین 300تا 350 كلمه به آدرس الكترونیكی: artandethics@gmail.com ارسال نموده و یا برای كسب اطلاعات بیشتر با شماره 66499772 تماس گرفته و به پرتال فرهنگستان هنر به نشانی www.honar.ac.ir مراجعه نمایند.

محورهای پژوهشی:

نظریه های اخلاق هنجاری:
نسبت هنر با اصول، قواعد و وظایف اخلاقی
نسبت هنر با فضایل و ملکات اخلاقی
نسبت ارزش‌های هنری با ارزش‌های اخلاقی
نسبت هنر با فایده نگری اخلاقی
نسبت هنر با فتوّت های اخلاقی
نسبت هنر با سایر نظریّه های اخلاقی

اخلاق هنجاری کاربردی:
نسبت سینما با اخلاق کاربردی
نسبت هنرهای تجسّمی با اخلاق کاربردی
نسبت ادبیّات با اخلاق کاربردی
نسبت معماری و شهرسازی با اخلاق کاربردی
نسبت موسیقی با اخلاق کاربردی
نسبت هنرهای سنتی و صنایع دستی با اخلاق کاربردی
نسبت هنرهای چندرسانه ای با اخلاق کاربردی
نسبت نمایش با اخلاق کاربردی

دبیر علمی همایش: دکتر انشالله رحمتی

تاریخ های مهم:
مهلت ارسال خلاصه مقالات: ۳۰ آذر ۱۳۹۴
مهلت ارسال اصل مقالات: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴
تاریخ برگزاری همایش: بهمن ۱۳۹۴

علاقه‌مندان برای شرکت در این همایش می‌توانند چکیده مقالات خود را بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ کلمه به ایمیل فرهنگستان هنر ارسال نمایند.
تلفن: ۶۶۴۹۹۷۷۲
ایمیل: artandethics@gmail.com

logo-samandehi