انتشار فراخوان «پوستر و هویت بصری» جشنواره تئاتر فجر

فراخوان و شرایط شرکت در بخش پوستر و هویت بصری سی‌وچهارمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، امیر اسمی - مدیر بخش مسابقه پوستر سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر - گفت: پوستر تئاتر امضای فرهنگی گروه است. تصویری‌ است از اندیشه و نگاه گروه هنرمندانی که نمایش را خلق می‌کنند. پوستر تئاتر بخشی از هویت و تاریخ هنر هر سرزمین است و تأثیرگذار در سلیقه و فرهنگ دیداری مردمش. گرافیک تئاتر، هویت بصری گروه را شکل می‌دهد.

او ادامه داد: بخش پوستر سی‌وچهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر براساس اهمیت دادن به هویت گروه تئاتر، با ترسیم چشم‌اندازی از دقت و تأمل همه‌ هنرمندان در کیفیت آثار و مراقبت از معیارها و رشد سواد تصویری جامعه، حضور دیگری را تجربه خواهد کرد. امیدواریم هر کسی به‌قدر همت خود، در این راه بکوشد و یاری‌مان کند.

اسمی همچنین گفت: نمایشگاهی از آثار انتخاب‌شده برگزار می‌شود که تاریخ و محل برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد. کتاب پوسترهای منتخب نیز به چاپ خواهد رسید و به شرکت‌کننده یا طراح هر اثر یک نسخه از کتاب هدیه داده می‌شود. پوسترها توسط هیئت انتخاب به لحاظ کیفی برگزیده و اسامی هیئت داوران که از هنرمندان شاخصی تشکیل شده آذر‌ماه امسال اعلام می‌شود.

دبیرخانه سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از نمایندگان گروه‌های نمایشی (طراح، کارگردان یا تهیه‌کننده)، مدیران سالن‌های نمایشی، طراحان گرافیک و استودیوهای طراحی که آثاری منطبق با شرایط درج‌شده‌ در فراخوان دعوت به عمل می‌آورد با ارائه‌ آثارشان، در این برنامه همکاری و مشارکت کنند.

چهارم آذرماه، آخرین تاریخ ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره طبق شرایط ذکرشده است و آثاری که به هر دلیل پس از تاریخ یادشده به دبیرخانه جشنواره ارسال نشود یا آثاری که با مشخصات خواسته‌شده تطبیق نکند، مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد.

آثار باید به نشانی تهران، خیابان استاد شهریار، خیابان هانری کربن، شماره ۱۸، طبقه سوم، کدپستی 1133734913 ارسال شود و شماره تلفن 66747969 - 66748045 و نمابر: 66747969 نیز پاسخگوی سوالات احتمالی متقاضیان در این بخش است. شرایط کامل و فراخوان شرکت در بخش مسابقه پوستر نیز در پایگاه رسمی سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به نشانی www.fadjrtheaterfestival.com قابل مشاهده و دریافت است.

هیئت داوران به برجسته‌ترین آثار به ترتیب زیر جوایزی را اهدا خواهند کرد:

بخش پوستر تئاتر: جایزه‌ی اول: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه‌ی نقدی، جایزه‌ی دوم: لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی، جایزه‌ی سوم: لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی

بخش رویدادهای تئاتر: جایزه‌ی اول: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه‌ی نقدی، جایزه‌ی دوم: لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی، جایزه‌ی سوم: لوح تقدیر و جایزه‌ی نقدی

به تمام هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد، گواهی شرکت در نمایشگاه اهدا می‌شود و اعلام نتایج داوری و اهدای جوایز در مراسمی همزمان با جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر انجام خواهد شد.

logo-samandehi