فراخوان نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان


انتشار فراخوان نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، نخستین جشنواره ملی طراحی لباس و طراحی پارچه کودک و نوجوان، به همت بنیاد ملی مدو لباس کشور و انجمن طراحان لباس و پارچه ایران برگزار می‌شود.

این جشنواره بر آن است تا با توجه به خلاء موجود در طراحی پارچه و لباس کودکان و نوجوانان و حساسیت و اهمیت این گروه در بخش صنعت پوشاک، همچنین نیاز شدید به طرح پارچه و لباس، الگوی مناسب و کیفیت مطلوب دوخت در این عرصه، فرصتی برای گردهمایی و شناسایی نیروهای متخصص و کارآمد و فضای رقابتی سالم و تخصصی در بین فعالان این حوزه، در جهت حمایت از طراحان و تولیدکنندگان این عرصه فراهم آورد تا با ارائه آثار خود، سهمی در توانمندی صنعت پوشاک کودک و نوجوان داشته باشند.

قرار است این رویداد در هفت بخش شامل طراحی پارچه، طراحی لباس، نمایش لباس‌های اجرا شده، کارگاههای آموزشی، گفت وگو و نشست، بخش صنعت و تولید و مسابقه زنده تیمی برگزار شود.

در این راستا، حمید قبادی، توجه به لباس نوجوان را یکی از اهداف کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور دانست و گفت: لباس‌های ایرانی، رده بندی سنی ندارند و ما برای نوجوانان، لباس مناسبی تولید نکرده‌ایم؛ به همین خاطر، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کارگروه مد و لباس، پرداختن به گروه سنی نوجوان است و این کار هم سهل است و هم ممتنع. سهل از این جهت که ما با خود می‌گوییم وقتی کار مردانه و زنانه طراحی و تولید می‌کنیم خب برای نوجوان‌ها هم کار می‌کنیم و ممتنع از این جهت که حساسیت‌های اجتماعی و همچنین حساسیت‌های نوجوانانه زیاد است و این گروه سنی تنوع و تکثر در لباس را می‌پسندد.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور به این که مهم ترین نیاز طراحان و تولیدکنندگان لباس نوجوان، در اختیار داشتن مراکز عرضه است، اشاره و بیان کرد: ما در حال حاضر، ۱۵ مرکز را شناسایی کرده ایم. اما هنوز امکان عرضه در این مراکز وجود ندارد؛ از این رو قرار است در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، فضای عرضه بیشتری را برای تولیدکنندگان نوجوان فراهم آوریم چرا که تولیدکننده های ما بیش از این که به حمایت مالی احتیاج داشته باشند به فراهم کردن امکاناتی برای عرضه مناسب کارهای خود نیاز دارند و نخستین جشنواره طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان با این هدف برگزار می شود.

علاقه مندان می‌توانند متن کامل فراخوان نخستین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان را در سایت رسمی بنیاد ملی مد و لباس کشور به نشانی www.iranmode.comمشاهده کنند.

logo-samandehi