فراخوان نمایشگاه گروهی عکس ایران/پارادکس


انجمن هنری بادگیر با همکاری خانه فرهنگ ایران در پاریس، نخستین نمایشگاه گروهی عکس را با عنوان ایران/پارادکس برگزار میکند.

به گزارش گالری آنلاین، در طی ده­های گذشته، تصویری از ایران و ایرانیان با نگاهی تک بعدی (تاثیرپذیرفته از جریان های سیاسی) ارائه شده است كه فاصله زیادی با واقعیت­های موجود در زندگی روزمره و فرهنگ آنها دارد. این ذهنیت اغراق شده تا جایی پیش رفته كه اکثر مردم در نقاط مختلف دنیا ایران را به اشتباه، چه از بٌعد فرهنگی و چه از بٌعد تکنولوژی، كشوری فقیر و غیر مترقی می­دانند. این امر موجب نادیده گرفته شدن تلاش ایرانیان در رشد وتوسعه فرهنگی و اجتماعی گشته و ذهنیت جهانیان را با ایجاد ابهامات زیادی از زندگی روزمره و فرهنگ آنان، مسموم كرده است.
این نمایشگاه سعی بر آن دارد تا علاوه بر ‎ارائه و معرفی آثار عكاسان جوان ایرانی در صحنه هنر پاریس، بٌعد دیگری از ایران امروز را به مخاطب اروپایی معرفی نماید؛ تصویری که او را دعوت به بازبینی در شناخت خود از ایرانیان می­کند و بازتابی واقع­گرایانه ­تر از شرایط امروز ایران ارائه می­کند.

هدف دیگر این نمایشگاه زمینه ای برای ارائه و معرفی آثار عكاسان جوان ایرانی در صحنه هنر پاریس می باشد.

مقررات:

- هر عکاس می تواند با تحویل حداکثر ٥ قطعه عکس در فراخوان شرکت نماید.

فایل آثار می بایست حداقل درطول 30 سانتیمتر و با فرمتJPG و کیفیت dpi300 به ایمیل badguir.asso@gmail.com ارسال گردد.

- ضروری است که فایل های ارسالی به نام عکاس نامگذاری و شماره گذاری شود:surname-name-01


- ضروری است شرکت کنندگان به همراه عکس­های ارسالی، دو فایل Word به زبان فارسی و ترجمه به انگلیسی جهت چاپ در کتاب نمایشگاه و همچنین ارائه در سایت انجمن بادگیر ارسال نمایید: فایل اول شامل مشخصات صاحب اثر (نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، رزومه هنری شماره تماس و ایمیل) و فایل دوم شامل مشخصات هر اثر (عنوان، زمان و مکان عکس­برداری و حداقل 300 کلمه توضیح درباره داستان تصویر) به همراه یک قطعه عکس از چهره هنرمند ارسال کنند. (عکسها بدون توضیح پذیرفته نخواهند شد.)

- عکسهای ارسالی، نباید دارای امضای عکاس، پاسپارتو، حاشیه، تاریخ، واترمارک، لوگو یا هر نشانه تصویری باشند.

- از نظر برگزار کننده، ارسال کننده عکس مالک اثر شناخته میشود و هرگونه مسئولیت و پاسخگویی به پیامدهای حقوقی ناشی از آن با ارسال کننده اثر خواهد بود.

- برگزارکننده حق استفاده از عکسهای پذیرفته شده را برای چاپ در کتاب، بروشور یا انتشارات مربوط به نمایشگاه، با ذکر نام عکاس برای خود محفوظ میدارد.

- ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این نمایشگاه می باشد. تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده با برگزارکننده است.

- آثار برگزیده به صورت کتاب چاپ و منتشر خواهد شد و به تمام هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه پیدا میکند یک جلد کتاب نمایشگاه اهدا خواهد شد.

- به تمامی صاحبان آثار در نمایشگاه گواهی شرکت در نمایشگاه از سوی انجمن هنری بادگیر و مرکز هنری ایران در پاریس اعطا می­شود.

- هزینه شرکت در فراخوان رایگان می باشد.

- هزینه شرکت در نمایشگاه برای عکس راه یافته سیصد هزار تومان می­باشد. (این مبلغ هزینه ارسال آثار از تهران به پاریس و بازگشت آثار؛ طراحی و چاپ کتاب و بروشور نمایشگاه و سایر هزینه های جانبی میباشد.

چاپ عکس و قرار دادن آن بر روی شاسی بر عهده هنرمند می­باشد. ابعاد آثار حداکثر 70*50 می باشد.)

دریافت آثار برای ارسال به پاریس و تحویل آثار به هنرمندان پس از بازگشت از نمایشگاه در تهران خواهد بود.

- در پایان از یک هنرمند منتخب دعوت به برگزاری نمایشگاه انفرادی در پاریس خواهد شد.

- عکسها حداکثر یکسال بعد از پایان نمایشگاه تحویل صاحبان آثار می­شود. دراین مدت برگزارکننده حق نمایش آثار را در مراکز هنری دیگر برای خود محفوظ می دارد.


گاه شمار نمایشگاه:

آخرین مهلت ارسال آثار: 30 دی 1396 - 20 January 2018

ارزیابی وانتخاب آثار: 10 بهمن ماه 1396 30 January 2018 -


افتتاح نمایشگاه: 31 فروردین 1397- ساعت 18 - A13 April 2017

زمان نمایشگاه: 1 الی 31 اردیبهشت 1397 - 14 A14 April to 21 May 2018

مکان: خانه فرهنگ ایران در پاریس

سایت فراخوان

logo-samandehi