فراخوان رقابت سالانه ی چاپ دستی On Paper

به گزارش گالری آنلاین ؛ سالانه ی چاپ On Paperبا هدف کمک به ترویج هنر چاپ و ایجاد ارتباط میان هنرمندان چاپگر در سراسر جهان از سال 2012 آغاز شده است و هم اکنون آغاز دریافت آثار جهت رقابت سال 2016 را اعلام کرده است.

در این رقابت هر هنرمند میتواند یک اثر بر روی کاغذ به ابعاد 300*400 میلیمتر ارسال نماید. (ابعاد کار چاپ بر روی این ابعاد کاغذ آزاد می باشد) این کار باید با استفاده از یکی از تکنیک های چاپ دستی سنتی، از جمله چاپ روی صفحه نمایش، چاپ، لیتوگرافی، حکاکی، کالوگرافی، مونوتایپ، حکاکی الکتریکی، فوتوپلیمر و غیره انجام شود.(چاپ دیجیتال پذیرفته نخواهد شد)

اثر می بایست مربوط به چند سال اخیر باشد و در مسابقات دیگر جایزه دریافت نکرده باشد.

به نقل از خبرنگار گالری آنلاین ،هیئت داوران

این رقابت متشکل از هنرمندان حرفه ای و چاپگر بین المللی است که این هیئت از میان شرکت کنندگان ده نفر را به عنوان آثار برگزیده و برندگان نهایی را انتخاب خواهند کرد.

هزینه شرکت در فراخوان (25 یورو (حدود 27 دلار آمریکا خواهد بود.

ده اثر منتخب آگوست 2016 در انجمن چاپ گلاسکو انگلستان به نمایش در خواهند آمد همچنین در بخش اثار منتخب سایت این رقابت سالانه به آدرس onpapercontest.com و شبکه های اجتماعی نمایش داده خواهند شد.

جایزه ی ویژه ی اثر منتخب نیز 1000 یورو در حدود 1085 دلار امریکا خواهد بود.

همچنین کلیه آثاری که به این رقابت ایمیل میشوند در بخش شرکت کنندگان سایت این رقابت سالانه به آدرس onpapercontest.com حداقل به مدت یکسال به نمایش در خواهند آمد.

مهلت ارسال آثار : اول آپریل 2016 (اتمام مهلت ارسال آثار)

ارسال آثار تنها به صورت آنلاین از طریق سایت رقابت سالانه On Paper مقدور خواهد بود و هنرمندان می بایست رزومه ی خود (به صورت فایل word با حداکثر حجم 1 مگابایت) را به همراه تصویر (با فرمت jpg و حداکثر حجم 1 مگابایت ) و همچنین اطلاعات اثر (عنوان،ابعاد،تکنیک،قیمت) را ارسال نمایند.

(لینک فرم ارسال درخواست)

هنرمندانی که اثارشان برای نمایش در انگلستان انتخاب میشود قبل از اول ماه می ایمیلی از سالانه دریافت می نمایند و موظف خواهند بود آثارشان را قبل از تاریخ افتتاحیه نمایشگاه بدون قاب به آدرسی که به آنها ایمیل خواهد شد ارسال نمایند و پس از پایان نمایش میتوانند ترتیب حمل و برگشت آثار را بدهند.

جهت مشاهده ی سایت رقابت سالانه اینجا کلیک نمایید.

تصویر چند نمونه از آثار منتخب دوره ی گذشته ی این رقابت:

Melanie Davies, UK

St Peters Seminary

Etching with aquatint and soap ground

40 30 cm

Shortlisted 2015

300€

Eul lia Espasa, Spain

marges

Gofrat en paper incisione

30 40 cm

Shortlisted 2015

150€

Kristina Wrang, Sweden

Girl with blue lily

Fotopolymer print

40 30 cm

Shortlisted 2015

190€

logo-samandehi