فراخوان ASA Expo 2016 بانکوک

به گزارش سرویس معماری گالری آنلاین؛ موضوعی که در اکسپوی امسال برای معماران مطرح شده "What Is the New ‘Basic’? " می باشد.
در این فراخوان کلمه ی Basic به مفهوم اساسی،حیاتی و ضروری مورد نظر می باشد.اغلب این کلمه همراه با معانی ای همچون بدوی،بومی و یا حتی پیش پا افتاده در ذهن تبادر میشود در صورتی که ما گاهی در یک دوره ماهیت نسبی و زمانی را فراموش میکنیم.
مفهومی که در سال 1900 برای کلمه ی ‘basic’ (اساسی/بنیادی/پایه ای) مورد قبول بوده با الگویی که امروزه پذیرفته شده کاملا متفاوت است.
فن آوری های نوین بدون سیم،قدرت ذخیره سازی انبوهی از اطلاعات،رمزنگاری،ابزارهای هوشمند و ... باعث شده اند ما امروزه در دنیایی زودگذر،نا ملموس و بدون تمرکز زندگی کنیم در واقع تلفن های هوشمند تبدیل به همنشینان همیشگی ما شده اند که بدون آنها ادامه ی حیات غیر قابل تصور خواهد بود.
ما در دوره ای از دگرگونی های سیاسی،اقتصادی،زیست محیطی و آب و هوایی زندگی میکنیم که تمام این عوامل ما را به سمت تجدید نظر در مورد مفهوم ‘basic’ با رویکرد (اساسی،حیاتی و ضروری) سوق میدهد. همراه با این تغیرات نقش و عملکرد معماری به منظور هماهنگی با سبک زندگی جدید ما به روز رسانی میگردد.
در این رقابت از مهندسین معمار خواسته شده که کلمه ی ‘basic’ را با رویکرد معماری دوباره تعریف نمایند. داوطلبین در انتخاب سایت، مقیاس و برنامه محدودیتی ندارند و می بایست به وضوح تعریف و پیشنهاد خود را بازگو نمایند.
شرح پروژه ها به زبان انگلیسی و حد اکثر 300 کلمه باشد و همچنین هیچ محدودیتی از نظر نوع طراحی و یا روش ارائه وجود ندارد.
ثبت نام به صورت آنلاین و رایگان از طریق سایت فراخوان انجام خواهد شد و اسامی آثار منتخب 6 آپریل 2016 اعلام خواهد شد.


جوایز:
جایزه نفر اول 4000 دلار
جایزه نفر دوم 2000 دلار
جایزه نفر سوم 1000 دلار
جایزه سه نفر بعدی 500 دلار
مهلت ثبت نام و ارسال آثار 15 مارس 2016
(اتمام مهلت ارسال آثار) جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایید.

logo-samandehi