جشن تولد یکسالگی سایت «هنردستان»

این مراسم در فضایی گرم و صمیمی در کافی شاپ گیو واقع در خیابان فلسطین شامگاه گذشته یکم اسفندماه به مجری گری پیمان شیخی و اجرای موسیقی توسط سیاوش اسداللهی و اجرای پرفورمنس توسط حسام الدین توکلی، علی کبیر ومجید یحیی زاده و اجرای نقالی و سخنرانی لیلا فتح الله پور مدیر سایت و جمعی از هنرمندان حاضر در مراسم برگزار شد.اجرای یک قطعه ایتالیایی آغازگر مراسم بود و پس از آن لیلا فتح الله پور مدیر سایت هنر دستان به سخنرانی پرداخت. وی گفت: سایت هنر دستان حول و حوش یک سال و نیم پیش تاسیس شد و از همان زمان تغییرات شگرفی داشت. سبدستان، خبرستان، هنرستان، کودکستان، گلستان، سفرستان بخش هایی بود که طی زمان به سایت افزوده شد. نقدهای هنری، مسابقات هنری، بخش بین الملل نیز دیگر بخش هایی بود که به مرور اضافه شد.وی با خطاب قرار دادن هنرمندان تجسمی، بیان کرد: از همین جا دعوت می کنم از هنرمندان تجسمی که آثارشان را در این سایت قرار دهند و این سایت را خانه ای ببینند برای انتشار اخبار، هنر و فعالیت های شان...مدیر سایت هنر دستان افزود: در سایت بخشی داریم تحت عنوان گلستان که انواع و اقسام هنرها را شامل می شود و در این بخش به انواع مختلف هنر خواهیم پرداخت.


ما در سایت هنردستان نقد های سینمایی و نقد نمایشگاه ها و آثار هنری را نیز داریم که به صورت تخصصی به نقد هنر می پردازیم.
وی تصریح کرد: ما در جشنواره فیلم و موسیقی که به تازگی برپا شد بسیار فعال بودیم و امیدوارم در ادامه فعالیت های مان و مسیری که در پیش داریم از همکاری تمامی عزیزان استفاده کنیم و سایت مان را پیش ببریم. از همین جا اعلام می کنم افرادی که تمایل به همکاری با سایت را دارند می توانند آثارشان را روی سایت هنر دستان قرار دهند.وی در توضیح دلیل انتخاب این نام برای سایت، عنوان کرد: ما به دنبال یک نامگذاری برای سایت بودیم که حتما واژه هنر را داشته باشد و از آنجایی که دوست داشتیم آثار هنر دستی را در سایت مان به صورت ویژه داشته باشیم و برایمان اهمیت زیادی داشت دستان را نیز به هنر اضافه کردیم و سایت هنر دستان نام گرفت.

پس از صحبت های فتح الله پور یک قطعه موسیقی ترکی اجرا شد و بعد از آن اجرای زیبای پرفورمنس و سپس ندا ایزدی مسوول بخش بین الملل سایت به سخنرانی پرداخت. وی گفت: بخش بین الملل بخش جدیدی است که به سایت اضافه شد، پس از استقبال زیادی که از سایت شد ما این بخش را راه انداختیم ولی برنامه ای برای آن نداشتیم. در ادامه با هدف ارتباط هرچه بیشتر هنرمندان داخلی و خارجی این بخش شکل گرفت. بخش های هنرهای تجسمی، تئاتر و سینما را به آن اضافه کردیم و سعی کردیم تنها به هنرهای معاصرمان بسنده کنیم تا هرچه بیشتر هنرمندان داخلی مان با هنرمندان خارجی ارتباط برقرار کنند و از یکدیگر تاثیر بپذیرند.وی افزود: این بخش به زبان انگلیسی بود ولی در نظر داریم بخش هایی که مخاطبان از آن استفاده بیشتری دارند را به زبان فارسی نیز ترجمه کنیم تا دیگر عزیزان نیز بتوانند از این بخش استفاده کنند. البته بخش بین الملل فعالیت خود را به اینجا محدود نکرده است و ما کتابچه کوچکی را در زمینه ثار هنری متفاوت از زمان گذشته تا معاصر در نظر گرفته ایم که در سال جدید و بعد عید در اختیار مخاطبان قرار می گیرد. در همین جا از تمامی حضار دعوت می کنیم نظرات خود را ارائه کنند تا این بخش نیز به صورت بهتر و بهتر به فعالیت خود ادامه دهد.
در ادامه محمدرضا خاکی و عیسی سحرخیز از هنرمندان و اساتید حاضر در مراسم بودند که به سخنرانی پرداختند. دکتر خاکی در سخنان خود تاکید کرد: ما در بخش کار و تعامل و فعالیت های هنری ضعف های زیادی داریم و نیازمند این هستیم که به تئاتر، موسیقی، ادبیات، کتاب، شعر و ... تا جایی که می شود بیشتر پرداخت و در جهت معرفی هرچه بیشتر آن ها کوشید باید این تعامل هرچه بیشتر و به صورت هرچه بهتر ایجاد شود.
در این قسمت از مراسم کیک سایت هنردستان بریده شد و پس از آن چند قطعه موسیقی به اجرا درآمد.
هرمز هدایت از دیگر هنرمندان حاضر، به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه باید بخش پژوهش تقویت شده و به آن پرداخت، اشاره کرد: من خودم سایت دارم و به عنوان کسی که سنی ازش گذشته است این توصیه را می کنم که بخش پژوهش را که امروزه محروم مانده است تقویت کنیم. در قدیم در تلویزیون آیتمی وجود داشت که در آن به پژوهش می پرداخت ولی امروز این بحث کمرنگ شده است درصورتی که باید به آن به طور جدی پرداخت. من در سایت خودم به پژوهش و تاریخچه توجه جدی دارم.پس از صحبت های این هنرمند، مصطفی آقامیری از هنرمندان نگارگر کشورمان به سخنرانی پرداخت و از برپایی نمایشگاه خود در کاخ سعدآباد خبر داد و گفت: افتخار این را دارم که امروز از شما دعوت کنم در کاخ سعدآباد حضور پیدا کنید این نمایشگاه مجموعه ای از آثار ملی و ایرانی ماست که شامل مینیاتور، نگارگری، تذهیب و ... می شود. یک مجموعه 150 اثری که در این نمایشگاه تشکیل شده است.

http://honardastan.ir

logo-samandehi