برگزاری نشست "سناریوهای آینده معماری" در نشر هنوز


در دومین گپ و گفت اشتیاق معماری، علیرضا اسدی دکتری آینده پژوهی، موضوع « اندیشیدن درباره آینده معماری» را بیان می کند و این سوال را پی می گیرد که چگونه درباره آینده معماری بیندشیم.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی اشتیاق معماری، دکتر علیرضا اسدی دکتری آینده پژوهی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه نیرو , داور مسابقات معماری آینده.

«هنگامیکه از معماری آینده سخن می گوییم از چه می گوییم؟ آیا می توانیم امروز از معماری دهه های آینده سخن بگوییم؟ اساسا آیا اندیشیدن درباره آینده معماری ممکن است؟ » اینها و سوالاتی از این دست؛ پرسش هایی است که هنگام اندیشیدن درباره آینده معماری به ذهن متبادر می شود و ما را به سمتی فرامی خواند که تا نیم قرن قبل تصور می کردیم امری است ناممکن و اگر کسی حرفی از آینده به میان می اورد، یا شیاد است یا دیوانه. اما امروزه به کمک نوعی اندیشیدن سیستماتیک و روشمند، قادریم سودمندانه درباره آینده معماری سخن بگوییم. امروز می توانیم درباره آینده های محتمل، باورپذیر، و ممکن معماری سخن بگوییم و از آن برای اقدامات امروز خود بهره برداری کنیم. اکنون می توانیم بگوییم در ۳۰ سال آینده، معماری با چه سناریوهایی مواجه خواهد شد و چه رویدادهایی ممکن است فضای معماری را تغییر دهد. امروز می توانیم از کلان روندهایی بگوییم که زیستگاه های ۳۰ سال آینده را متاثر خواهد کرد و فناوری هایی که شیوه طراحی و ساخت و سازهای ما را دگرگون می سازد.

این نشست روز یکشنبه 6 آبان ماه 1397 از ساعت 17 الی 19 در نشر هنوز به نشانی خیابان كریمخان، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ١٣٤، طبقه دوم برگزار می شود.


logo-samandehi