ایلام چهارمین شهر میزبان نمایشگاه عکس خیام

نمایشگاه ششمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام ۲۸ فروردین ماه در ایلام برگزار می‌شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایلنا، علی سامعی (دبیر جشنواره بین‌المللی عکس خیام) گفت: ایلام چهارمین شهر میزبان نمایشگاه عکس خیام است. پیش از این ششمین جشنواره عکس خیام در تهران، کرج و قم برگزار شد.

سامعی افزود: برنامه جشنواره بین‌المللی خیام از ابتدا به این شکل بود که نمایشگاه را در شهرهای مختلف ایران و حتی خارج از ایران بچرخانیم. هدف از این کار این است که کشورهای مختلف با عکاسی هنری ایران و هنرمندان ایرانی بیشتر آشنا شوند و هنرمندان شهرستانی نیز با عکاسی روز دنیا نزدیک‌تر شوند.

وی با بیان این نکته که استقبال شهرستان‌ها از نمایشگاه بیشتر از حد تصور است، گفت: استقبال علاقمندان و هنرمندان در شهرستان‌های مختلف از نمایشگاه عکس خیام دور از تصور است. برآورد ما با توجه به سال‌های گذشته این است که در حدود ۵۰ هزار نفر از نمایشگاه دیدار خواهند کرد. مثلا در دوره‌های گذشته از نمایشگاه خیام در شهر چابهار در یک روز ۳۰۰۰ نفر بازدید داشتیم.

سامعی از سیاست‌های اداره کل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد تقدیر کرد و ادامه داد: هر ساله حمایت‌هایی برای برگزاری جشنواره بین‌المللی عکس خیام می‌شد ولی سیاست‌های جدید به تمرکز زدایی از مرکز و پایتخت اعتقاد دارد و در صدد برگزاری رویدادهای هنری در شهرستان‌هاست. ما نیز معتقدیم برای هنرمندان شهرستانی شرکت در نمایشگاه و رویدادهای هنری در پایتخت بسیار سخت است در همین راستا از ابتدای برگزاری جشنواره بین‌المللی عکس خیام از سال ۹۲ برپایی نمایشگاه را در شهرستان‌ها و حتی کشورهای مختلف دنیا در دستور کار قرار دادیم.

دبیر جشنواره بین‌المللی عکس خیام اضافه کرد: در این دوره ۱۲۷ اثر به بخش نمایشگاهی جشنواره خیام راه یافت که ما این آثار را بر طبق بزرگی و یا محدودیت فضای نمایشگاهی به شهرهای مختلف ایران می‌بریم. برای نمایشگاه خارج از کشور نیز سعی ما بر این است که هر دوره در هر ۵ قاره دنیا نمایشگاه برگزار کنیم. تا کنون در کشورهای یونان، فرانسه، آرژانتین، آفریقای جنوبی، چین، تاجیکستان، ترکیه، عمان و... آثار جشنواره بین‌المللی عکس خیام به روی دیوار رفته است.

نمایشگاه ششمین جشنواره بین المللی عکس خیام ۲۸ فروردین ماه ۹۸ در نگارخانه استاد صندوق آبادی شهر ایلام گشایش می‌یابد و تا یکم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است، در ششمین دوره جشنواره بین‌المللی عکس خیام ۱۳۴۰۹ قطعه عکس از هنرمندان ۵۰ کشور به دبیرخانه این جشنواره رسید. جشنواره بین‌المللی عکس خیام با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفتگوی بصری میان عکاسان ایران و جهان و نیز به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام، توسط نمایندگی فدراسیون بین المللی هنر عکاسی در ایران (فیاپ) یعنی کلوپ عکس فوکوس - وابسته به موسسه فرهنگی هنری «خانه هنر خیام» - برگزار می‌شود.

logo-samandehi