پیام تسلیت مدیر کل هنرهای تجسمی برای درگذشت منیر فرمانفرمائیان

مدیرکل هنرهای تجسمی در پیامی درگذشت منیر فرمانفرمائیان، هنرمند نقاش را تسلیت گفت.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، هادی مظفری در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت زنده‌یاد منیر فرمانفرمائیان نوشته است:

«روز ۲۲ تیرماه سال ۱۳۹۷ بود. روزی نو و تازه برای هنرمندان تجسمی این سرزمین. منیر فرمانفرمائیان بانوی بزرگ نقاشی ایرانی با مقرنس‌هایش، در ساختمان جدید محک، نه تنها حال بچه‌های سرطانی، که حال همه آنهایی را که گمشده‌ای به نام امید دارند، خوب کرد. منیر ۹۶ ساله را با آمبولانس آورده بودند و از روی فرش قرمز جلو بیمارستان با آمبولانس برگرداندند به خانه‌اش، تا شاید آرام‌ترین خواب زندگی‌اش را آن شب کنار تابلو نقاشی که بچه‌های محک به او هدیه کرده بودند تجربه کند.

منیر فرمانفرمائیان

آئینه‌ها چشم و چراغ تاریخ‌اند. گویی از دل تاریخ سر بر کرده‌اند به تماشای ما امروزیان. وقتی دستان هنرمندی نقشی بی‌بدیل می‌زند از این تکه‌های درخشان، انگشت حیرت به دهان می‌نگری که: تاریخ من… هویت من… زندگی امروز من...

بانوی هنرمند منیر فرمانفرمائیان، از آن دست هنرمندانی است که حلقه اتصال هنری چندصد ساله را به اندیشه‌ها و سبک‌های مدرن هنری گره زده است. بانو فرمانفرمائیان هنر طراحی فرش را از دل سنت یاد گرفت و آن را با آموخته‌های مرکز هنرهای آوانگارد پاریس درآمیخت تا آنچه محصول هنر اوست در چشم مردمان هنردوست مقبول افتد.

درگذشت منیر فرمانفرمائیان این بانوی هنر ایران را به خانواده او، خانواده هنرهای تجسمی و خانواده بزرگ مردم ایران تسلیت می‌گویم و می‌دانم که آثار او بخش بزرگی از حافظه تصویری هنری و گنجینه هنر معاصر ایران است. حال او آرام‌ترین خواب خود را تجربه می‌کند، خوابی ابدی. روحی آرام برای او آرزو می‌کنم.»

منیر شاهرودی فرمانفرمائیان، هنرمند نقاش و از پیشگامان هنر مدرن ایران شنبه (۳۱ فرودین ماه) به دلیل کهولت سن در منزل شخصی خود درگذشت. زنده‌یاد فرمانفرمائیان که در سال ۱۳۰۱ خورشیدی در شهر قزوین متولد شده بود، از هنرمندان تأثیرگذار عرصه هنرهای تجسمی بود و آثار هنری ماندگاری را دوران حیات، از خود به جای گذاشت.

logo-samandehi