پیام تسلیت رییس موزه هنرهای معاصر تهران به مناسبت در گذشت منیر فرمانفرمائیان

رییس موزه هنرهای معاصر تهران به مناسبت در گذشت منیر شاهرودی فرمانفرمائیان پیام تسلیتی منتشر کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، در پیام احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر تهران آمده است: منیر شاهرودی‌ فرمانفرمائیان بر بلندای تلفیقی دلچسب و چشم‌نواز از سنت و مدرنیسم ایستاده است. آشنایی با هنر مدرن از طریق تحصیل در دانشگاه و کاوش، مطالعه و دلبستگی به هنرهای تزیینی و سنتی ایرانی، چنین جایگاهی را به او بخشیده است. در هیاهوی دهه های سی و چهل شمسی که اوج تقابل سنت گرایان و مدرنیسم بود و طرفداران هریک سعی در تشکیل گروه و خلق اثر یا نگاشتن مانیفست برای اثبات حقانیت خود داشتند، منیر فارغ از این هیاهو خود را در فضایی ملهم از علاقمندی به دستاوردهای فرمالیسم و مینیمالیسم از یک سو، و گره چینی ها و آینه‌کاری های معماری ایرانی و اشکال هندسی و علم اعداد بازمی‌یافت. آثار او ترکیبی از شکوه و تجرید در هنر تزیینی ایران است که مختص او و تکرار ناپذیر است.

پیام تسلیت رییس موزه هنرهای معاصر تهران به مناسبت در گذشت منیر فرمانفرمائیان

منیر شاهرودی‌فرمانفرمائیان از پیشتازان چهره های شاخص ایران در عرصه ی جهانی هنر است و نمایشگاه های وی در موزه های معتبر معاصر و مدرن جهان، موید این پیشتازی است. علاقمندی وی به امور خیریه و عام‌المنفعه با اهداء آثاری ارزشمند در حمایت از کودکان سرطانی به موسسه محک همچنین تعداد قابل توجهی از آثار شاخص خود به دانشگاه تهران برای ایجاد موزه، بعد دیگری از شخصیت این هنرمند را در سالیان اخیر آشکار ساخت.

بر این باورم نگاه منحصر به فرد او به هنر و انسان توأم با عمری طولانی و پربرکت، این بانوی هنرمند را جایگاهی رفیع در تاریخ هنر ایران بخشیده است و هنردوستان در هر برهه ای از تاریخ آینده ی این سرزمین پرافتخار، این امکان را خواهند داشت که از هنر او بهرمند شوند و هنرهای تزیینی کشورشان را بازشناسند. این بیت حافظ شاید به کمال، مصداق هنرمندی چون اوست:

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

ثبت است بر جریده عالم دوام ما

logo-samandehi