داستان موزه ایران درودی به سرانجام رسید

سرانجام پس از گذشت نزدیک به سه سال و پشت سر گذاشتن کش و قوس‌های فراوان، قرار است روز جمعه (۲۷ اردیبشهت ماه) از سند واگذاری زمین موزه ایران درودی رونمایی و پروژه عمرانی ساخت موزه آغاز شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، شهریورماه سال ۹۵ و پس از شش سال پیگیری کلنگ موزه ایران درودی در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد) به زمین زده شد و ۲۱ آذرماه سال ۹۷ نیز برخی از اعضای شورای شهر تهران به همراه اعضای هیأت امنای مؤسسه درودی و مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی، در دیدار با ایران درودی قرارداد واگذاری حق بهره‌برداری از زمین «موزه ایران درودی» را به او ابلاغ کردند.

Image result for ‫ایران درودی‬‎

حالا پس از گذشت حدود پنج ماه از این صدور این ابلاغیه قرار است ساعت ۱۰ صبح روز جمعه (۲۷ اردیبهشت ماه) با حضور پیروز حناچی (شهردار تهران) از سند واگذاری زمین موزه ایران درودی رونمایی و پروژه عمرانی ساخت موزه آغاز شود.

این هنرمند که به عنوان نخستین زن نقاش ایرانی شناخته می‌شود، بیش از ۱۰ سال پیش اعلام کرده بود که خانه‌اش را در فرانسه فروخته و پول حاصل از آن را به تومان تبدیل کرده و به ایران فرستاده تا برای ساخت موزه‌اش هزینه شود. اما در این سال‌ها ساخت موزه به دلایل مختلفی همچون جابه‌جایی مسئولان، بروکراسی اداری و تغییر شهردار تهران به تعویق افتاده بود.

ایران درودی تجربه برگزاری ۶۴ نمایشگاه انفرادی در موزه‌ها و گالری‌های معتبر دنیا را دارد و ۸۰ فیلم مستند برای تلویزیون ملی سابق ایران ساخته است. همچنین هشت اثر نفیس او در گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و برخی از آثارش در دیگر موزه‌های دنیا وجود دارد.

قرار است ۱۹۵ تابلو این هنرمند که به صورت محضری به ملت ایران بخشیده شده، بعد از ساخت موزه که نقشه آن را جهانگیر درویش - معمار ورزشگاه تختی - هدیه کرده، به نمایش گذاشته شود.

مراسم افتتاح پروژه عمرانی ساخت موزه ایران درودی روز جمعه (۲۷ اردیبشهت) ساعت ۱۰ صبح جنب بوستان پرستو در یوسف‌آباد برگزار می‌شود.

logo-samandehi