خالق خرگوش فلزی، گران‌قیمت‌ترین هنرمند زنده جهان نام گرفت

«جف کونز» هنرمند آمریکایی با به فروش رفتن یکی از آثارش، عنوان گران‌قیمت‌ترین هنرمند زنده دنیا را از آن خود کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایرنا به گفته خبرگزاری رویترز، حراجی کریستی اعلام کرد مجسمه خرگوش فلزی این هنرمند به ارزش 91 میلیون و یکصد هزار دلار در نیویورک فروخته شد که رکوردی برای یک هنرمند زنده در دنیا به شمار می رود.
این مجسمه فلزی، یکی از معروف ترین آثار هنری قرن بیستم محسوب می شود که به مبلغی بیش از 20 میلیون دلار بیش از رقم تعیین شده قبل از حراجی، به فروش رفت.



حراجی کریستی یادآور شد کونز با این مجسمه، گوی سبقت را از «دیوید هاکنی» نقاش انگلیسی ربود که اثر هنری اش سال گذشته میلادی به مبلغ 90 میلیون و 300 هزار دلار فروخته شد.
هویت خریدار خرگوش فلزی فاش نشده است. این خرگوش براق و بدون صورت که هویجی در دست دارد، دومین اثر در یک مجموعه سه تایی است که در سال 1986 ساخته شد.
کونز هنرمند 64 ساله ای است که دیگر اثر هنری اش به مدت پنج سال، گران ترین اثر یک هنرمند زنده پس از فروش در سال 2013 به مبلغ 58 میلیون و 400 هزار دلار، نامیده شد.
فروش خرگوش فلزی، یک پیروزی جدید برای این هنرمند بحث برانگیز تلقی می شود، فردی که از زمان معروفیت در سال های 1980، موضوع مباحث بی پایانی در مورد ارزش تجاری و هنری آثارش بوده است.

logo-samandehi