نمایشگاهی در انتقاد به آثار هنری بی کیفیت

گالری ویستا میزبان نمایشگاه "نقاشی پلاستیک"

شاید بهتر است کمی عمیق تر بنگریم و بیندیشیم و عمل کنیم ...، این را راضیه اعرابی در حاشیه نمایشگاه "نقاشی پلاستیک"که از روز جمعه 31 مردادماه در گالری ویستا برپا شده است؛ بیان کرد. در ادامه خواننده این گفتگو باشید.


راضیه اعرابی در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین، هدف از نمایش این مجموعه را چنین عنوان کرد:
هدف اصلی از جمع آوری مجموعه پیش رو (نقاشی پلاستیک) ؛ مورد انتقاد قرار دادن تفکری است که به واسطه آن اثری به ظاهر با کیفیت ولی در معنا چون پلاستیک خلق می شود و درمحیطی که در آن زیست میکنم (گالری) مورد خرید و فروش قرار میگیرد .
تفکری مضر،که داشتن و ترویج مداومش، همچون مصائب محیط زیست، آسیب های فراوانی را با خود به همراه داشته و به سالهای زیادی نیاز دارد تا بتواند دوباره مورد بازبینی قرار گیرد .
ایده این مجموعه در سال ۱۳۹۷ در ذهن من شکل گرفت و چیزی قریب به دو سال زمان برد تا برای به نمایش در آمدن ، آماده گردد.
در این نمایشگاه ۱۲ بوم در ابعاد (۱۰۰ در ۷۰ ) قرار دارد و به گفته هنرمند دلیل انتخاب عنوان نقاشی پلاستیک این بوده است که نزدیک ترین عنوان به معنایی بود که هنرمند قصد باز گویی آن را داشته است. قیاس محیط زیست با گالری هنری در زمینه تولید انبوه زباله و خسارت های جبران ناپذیر آن مفهومی است که در پس این عنوان وجود دارد.


چیدمان پلاستیک بر روی بوم شیوه کاری این هنرمند بوده است. وی تحت تاثیرتاریخ هنر از آغاز تا امروز قرار دارد و معتقد است، کنکاش درونی او از زمانی آغاز شده است، که رابطه عمیق تر و نزدیک تری با فضای هنری حال حاضر برقرار کرده است.


این هنرمند در ادامه افزود:
برای جستجو هر گز پایانی نیست و مجموعه ها سلسله وار در پی یک دیگر خلق می‌شوند تا به معنای عمیق تری در زندگی دست یابم و بتوانم آن را چون یک تجربه با سایرین به اشتراک بگذارم.


وی در پایان افزود:
شاید بهتر است کمی عمیق تر بنگریم و بیندیشیم و عمل کنیم ...


در بیانیه این نمایشگاه آمده است:

محیط زیست یک فضا بیرونی و درونی است که هر شخص بسته به سبک گزینش شده خویش، در آن مشغول تجربه کردن است.

و هر تجربه، ماحصل یک اندیشه است که آن را می سازد و شکل می بخشد؛ که گاه زیان آور است و منجر به تخریب این محیط گشته و گاه سود آور و سبب پایداری آن.

و اما محیط زیست من؛ (گالری هنری) محیطی است که در آن تجربه زیستی خود را سپری میکنم؛ و در این سال ها با انبوهی زباله رو به رو بوده ام که به عمد یا سهو، یا خودم دست به خلق آنها میزدم یا دیگرانی که چون من در این محیط، زیست میکرده و میکنند. زباله هایی که پاک سازی آنها کار بس دشوار و طاقت فرسا است و سالیان سال زمان مطلبد تا مورد بازیابی قرار گیرد.

و مجموعه پیش رو (نقاشی پلاستیکی) حاصل همین باور بود و هست.

رآضیه اعرابی

نمایشگاه آثار این هنرمند تا 7 شهریورماه با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی ادامه خواهد داشت و علاقمندان جهت بازدید می توانند به نشانی خیابان مطهری (تخت طاووس)، خیابان میرعماد، کوچه 12، پلاک 11 مراجعه نمایند.

گفتنی است، استفاده از ماسک جهت بازدید از نمایشگاه الزامی است.

logo-samandehi