دور جدید روابط فرهنگی میان ایتالیا و ایران بعد از کرونا آغاز می شود

یاروسلاوا رومانووا، دبیر اول و رایزن بخش فرهنگی و مطبوعاتی سفارت ایتالیا در تهران در بازدید از فرهنگسرای نیاوران و یازدهمین نمایشگاه دوسالانه ملی سرامیک ایران گفت: از تعامل و همکاری در برگزاری رویدادهای هنری با فرهنگسرای نیاوران استقبال می‌کنیم.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران نوشت، یاروسلاوا رومانووا، دبیر اول و رایزن بخش فرهنگی و مطبوعاتی سفارت ایتالیا در تهران طی بازدید از فرهنگسرای نیاوران و نیز یازدهمین نمایشگاه دوسالانه ملی سرامیک، آثار ارائه‌شده در نمایشگاه را بسیار فاخر همراه با معانی انسانی و معرفت شناسی عنوان کرد.

در این بازدید که با مشایعت عبادرضا اسلامی کولایی (مشاور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس فرهنگسرای نیاوران) و فربد همت آزاد (دبیر انجمن سفالگران) همراه بود رایزن فرهنگی سفارت ایتالیا با اشاره به سوابق روابط فرهنگی و هنری میان دو کشور و موثر بودن چنین روابطی در استحکام دوستی بین ایران و ایتالیا گفت: تلاش می‌کنیم تا با همکاری مجموعه‌های فرهنگی و هنری فعال با پیشینه تاریخی چون فرهنگسرای نیاوران در ایران، دوره‌ی جدید روابط هنری و فرهنگی میان دو کشور بعد از بیماری منحوس کرونا شکل بگیرد.

عبادرضا اسلامی کولایی نیز در این بازدید با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالای میان دو کشور ایران وایتالیا در سخنانی با تاکید بر تعاملات هنری به‌ویژه برنامه‌های مشترک فرهنگی و هنری دو کشور که موجب شناخت و تعالی بیشتر می‌شود، با تاکیدبر لزوم ارتباط موثر و کارآمد میان کشورهای اروپایی با ایران گفت: بسیار مشتاقم تا میان فرهنگسرای نیاوران و یکی از مراکز مهم و تاریخی کشور ایتالیا تفاهم‌نامه همکاری منعقد شود. اتفاقی که ماحصل آن می‌تواند نهایتا به همکاری و تعامل سازنده میان هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر دو کشور ختم شود.

یازدهمین دوسالانه سرامیک آبان و آذر ماه سال جاری در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۲۰ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در گالری شماره یک و دو و نیز محوطه فرهنگسرای نیاوران میزبان تمامی علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

logo-samandehi