حکومت عربستان سعودی در تلاش برای میزبانی از اکسپو ۲۰۳۰

حکومت عربستان سعودی در تلاش برای بالا بردن جایگاه فرهنگی خود در منطقه و جهان پیشنهاد میزبانی از اکسپو ۲۰۳۰ را به نهادهای جهانی ارائه داده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، پیشنهاد میزبانی شهر ریاض، پایتخت عربستان از اکسپو ۲۰۳۰ روز جمعه در نامه محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی به دبیر کل دفتر نمایشگاه‌های بین‌المللی که نهاد برگزارکننده اکسپوهای جهانی است ارائه شد. اکسپو ۲۰۳۰ از اول اکتبر ۲۰۳۰ تا اول آوریل ۲۰۳۱ برگزار می‌شود و میزبان آن تا سال آینده انتخاب و معرفی خواهد شد.

در بخشی از نامه بن سلمان به نهاد برگزارکننده نمایشگاه‌های بین‌المللی آمده است: «ما در دوران دگرگونی زندگی می‌کنیم و به شکلی بی‌سابقه به اقدام جمعی بشر نیاز داریم. آشکار است که تمام جهان باید بسان نیرویی واحد کار کنند تا بتوانند آینده را ببینند و برای چالش‌ها و فرصت‌های آن برنامه‌ریزی کنند.»

پادشاهی عربستانی سعودی از سال‌ها پیش برنامه جامع «چشم‌انداز ۲۰۳۰» را برای خود در نظر گرفته و در حوزه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی بر اساس آن پیش می‌رود. اگر اکسپو ۲۰۳۰ هم در ریاض برگزار شود، این همزمانی می‌تواند به سود اقتصاد عربستان باشد. سعودی‌ها برای اکسپو ۲۰۳۰ ریاض شعار «دوران دگرگونی: راهبری زمین به فردایی آینده‌نگر» را برگزیده‌اند.

اکسپو ۲۰۲۰ این روزها در شهر دوبی برگزار می‌شود و تا پنج ماه آینده میزبان بیش از ۲۵ میلیون بازدیدکننده از منطقه خلیج فارس و دیگر نقاط جهان خواهد بود. اکسپو ۲۰۲۵ هم در شهر اوزاکا ژاپن برگزار می‌شود و میزبان اکسپو ۲۰۳۰ هنوز معرفی نشده است.

logo-samandehi