تسلیت برای درگذشت مرد نجیب کاریکاتور ایران

به دنبال منتشر شدن خبر درگذشت کامبیز درمبخش، هنرمند پیشکسوت کشورمان هادی مظفری (مدیر کل هنرهای تجسمی) درگذشت او را به خانواده و جامعه هنری تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا، مظفری در پیام خود چنین نوشته است: «خبر دردناک درگذشت یکی از مردمی‌ترین و اخلاق مدارترین استادان هنر همه ما را در بهت فرو برد. استاد کامبیز درمبخش استادی نجیب و هنرمندی بزرگ بود که همواره در جریان هنرهای تجسمی روز قرار داشت، آثار برجسته او در سطح جهانی شهرت داشت و علاقه مندان کاریکاتورهای درخشان او فقط ایرانی نبودند.

استاد درمبخش با خطوط ساده و در عین حال عمیق، جهانی شگفت انگیز را خلق کرد. طی سال های اخیر عموما در سیاست گذاری و داوری تمامی رویدادهای مهم ملی و بین المللی در کنار ایشان درس هنر و اخلاق مدارا و محبت آموختیم.

اکنون قلم او از تپش بازایستاده است با اندوه فراوان درگذشت استاد درمبخش را به خانواده ایشان و هنرمندان ایران تسلیت عرض می کنم.»

کامبیز درمبخش، هنرمند پیشکسوت کشور در حوزه کاریکاتور بود که از مدتی قبل به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا در بخش آی سی یو بیمارستان آتیه بستری شد. این هنرمند که شرایط جسمی ناپایداری داشت، امروز (پانزدهم آبان ماه) دار فانی را وداع گفت.

logo-samandehi