مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت:

خزان در باغ هنر به تاخت می‌تازد

نیکنام حسینی‌پور در پیامی درگذشت کامبیز درمبخش، نقاش، طراح و کارتونیست معاصر کشورمان را تسلیت گفت.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، متن این پیام تسلیت به شرح زیر است:

«صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را
‎که دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید

خزان در باغ هنر به تاخت می‌تازد و دمادم بر بهت‌مان می‌افزاید. این روزگارِ تلخ‌تر از تلخ مجال حضور نمی‌دهد و ناگاه داغ بر دل می‌نشاند.

هر روز نام عزیزی در دفتر خاطرات‌مان خط می‌خورد و دلتنگی‌اش دل را به ستوه می‌آورد. سوگ در سوگ به عزا نشسته‌ایم و در غم عزیزان داغدار. هر آن یکی از نیکنامان این کهن بوم‌وبر غزل خداحافظی می‌خواند و دنیای هنر از وجودش بی‌بهره می‌شود.

استاد بی‌بدیل کاریکاتور، طراح مشهور، و پیشکسوت هنر «کامبیز درم‌بخش» پس از تحمل بیماری، به ابدیت پیوست. هنرمندی «امید» و «آرامش» از مفاهیم پررنگ آثارش بود و همواره دغدغۀ انسان و انسانیت داشت.ونسبت به مسایل جامعه واکنش نشان می داد. آثار شایستۀ تحسین این پیشکسوت عرصۀ هنر زینت‌بخش موزه‌های مهم داخلی و خارجی بود و نمایشگاه‌های مختلفی از شاهکارهایش به مخاطبان علاقه‌مند عرضه شد.

‎هنرمندی از تبار آیینه و لبخند از بین ما پر کشید که خلاقیت وصف‌ناپذیرش در آفرینش زیبایی‌ها ستودنی بود و آثاری وزین از خود بر جای گذاشت که سادگی و صمیمیت در تک‌تک آن‌ها به چشم می‌خورد. همنشینی با خط و طرح و نقش، به مدد اندیشۀ پویا و ذهن جستجوگر، هنرمند شاخصی از او ساخت که آدمکهایش تا ابد در یادها محفوظ می ماند. هنر کاریکاتورِ ایران سوگوار شخصیتی صاحب‌سبک و نامدار شد که خضوعش زبانزد بود و رفتارش الگوی نسل جوان. در باورمان نمی‌گنجد سفر نابهنگامِ یکی از قله‌های شکوهمند کاریکاتورایران وجهان، یگانه بزرگمرد سخاوتمندی که با نگاه نافذش، کاستی‌های جامعه را در قالب طنز گزنده و بُرنده پیشکش مخاطب دردمند و آگاه می‌کرد.
‎گرچه درم‌بخشِ مهربان مسافر آسمان شد، اما خاطرۀ هنر و هنرمندی‌اش تا همیشه در ذهن و ضمیرِ دوستان و دوستدارانش مانا و جاودانه خواهد ماند.درگذشتِ این هنرمند عزیز ومحجوب را به خانوادۀ داغدار ایشان، جامعۀ هنری ایران اسلامی بخصوص خانواده کاریکاتورو هنردوستان تسلیت می‌گویم. امید که روح والای ایشان با نیکان محشور شود و خداوند به خانوادۀ ارجمندش صبر عطا فرماید. یادش جاودان، روانش مینوی و راهش پرنور باد.»

کامبیز درمبخش، طراح و کاریکاتوریست معاصر که در روزهای اخیر شرایط جسمی ناپایداری داشت، روز گذشته (شنبه، پانزدهم آبان) به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا از دنیا رفت.

logo-samandehi