فروش گلدان نقاشی شده به همراه اثر رنوار در حراجی

یکی از تابلوهای نقاشی طبیعت بی‌جان اثر «رنوآر» به همراه همان گلدانی که در نقاشی به تصویر کشیده شده است به فروش می‌رسد.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، عادی نیست که حین خرید یک شیء‌ در حراجی، حتی اگر قرار باشد ده‌ها میلیون دلار پرداخت شود، یک اشانتیون نیز به همراه آن ارائه شود؛ با این حال حراجی «ساتبیز»‌ برای مزایده آثار هنر مدرن و معاصر که در ششم مارس برگزار می‌شود، پیشنهاد ویژه‌ای را ارائه کرده است.

در جریان این حراجی، در کنار آثار هنری چند میلیون دلاری هنرمندانی همچون «پیکاسو»، «مونه» و «بیکن»، یک تابلو نقاشی طبیعت بی‌جان که توسط «پیر آگوست رنوار» خلق شده است و یک گلدان پر از گل را به تصویر می‌کشد، نیز به مزایده گذاشته خواهد شد.

نکته قابل توجه درباره این نقاشی «رنوار» این است که اگر فردی این تابلو نقاشی را خریداری کند در حقیقت صاحب گلدان واقعی که در این نقاشی به تصویر کشیده می‌شود نیز خواهد شد. این اثر در حالی در حراجی ارائه خواهد شد که کارشناسان ارزش آن را سه میلیون پوند معادل ۳.۸ میلیون دلار برآورد کرده‌اند. ارتفاع این نقاشی به ۵۶ سانتی‌متر می‌رسد و از سال ۲۰۱۹ در مجموعه خصوصی مالک کنونی آن نگهداری شده است.

یک گالری هنری در پاریس به نام «Galerie Durand-Ruel» که نقش پررنگی را در شناخته شدن نقاشان امپرسیونیست در بین خریداران ثروتمند آمریکایی ایفا کرد، این نقاشی را در سال ۱۸۹۰ میلادی از «رنوآر» خرید. این تابلو نقاشی پیش از این فقط یک بار در حراجی ارائه شده است. تابلو نقاشی «گل در گلدان»‌(۱۸۷۸) در نوامبر سال ۱۹۹۷ در یک حراجی واقع در پاریس حدود ۸۰۰,۰۰۰ دلار فروخته شد.

«رنوآر»‌ همان گلدان را در چندین تابلو نقاشی طبیعت بی‌جان و پنج پرتره نیز به تصویر کشید.

رکورد گران‌ترین اثر هنری به تابلو نقاشی «Au Moulin de la Galette» تعلق دارد که در سال ۱۹۹۰ در حراجی ساتبیز نیویورک به قیمت ۷۸.۱ میلیون دلار فروخته شد.

«پیر آگوست رنوآر» در سال ۱۸۴۱ در فرانسه متولد شد. او در سن ۲۱ سالگی وارد مدرسه هنرهای زیبای پاریس شد و توسط «چارلز گلایر» تعلیم دید. در آنجا بود که با «کلود مونه»، «آلفرد سیسلی» و «فردریک بازیل» آشنا و دوست شد. «رنوآر» در کنار این نقاش‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین هنرمندان امپریسیونیست شناخته می‌شود. حتی با اینکه تابلوهای نقاشی او همچون دوستانش در ابتدا از سوی مردم و آکادمی رد شدند، «رنوآر» با گذشت زمان به یکی از تحسین‌شده‌ترین هنرمندان نسل خود تبدیل شد. محبوبیتی که تا به امروز همچنان باقی مانده است.

موضوع نقاشی‌های «رنوآر» اغلب مردم و منظره بودند و دوستانش را به عنوان مدل نقاشی‌هایش انتخاب می‌کرد. همان‌طور که گفته شد به‌رغم مقاومت‌های اولیه در برابر آثار «رنوآر»، نقاشی‌های او به رسمیت شناخته شدند و مورد تحسین قرار گرفتند. حتی دولت فرانسه یکی از نقاشی‌های او را خرید. همه چیز به خوبی پیش می‌رفت اما متاسفانه در سال ۱۸۹۹ به بیماری روماتیسم مفصلی مبتلا شد. این بیماری سبب درد و تورم زیاد در مفاصل و در مواردی سبب تغییر شکل مفاصل می‌شود. دست‌های «رنوآر» دچار تغییر شکل مفصلی شده بودند. به دنبال این بیماری، حرکت «رنوآر» محدود شد و هر حرکت برای او درد و تلاش زیادی را به همراه داشت.

logo-samandehi