"مانترا"؛ نمایش رهایی ذهن در گالری گویا

"مانترا"؛ عنوان نمایشگاه آبرنگ راضیه نصیری به همراه گروهی از هنرمندان است که از عصر روز جمعه 25 بهمن ماه در گالری گویا برپا می شود.

هنرمندان:

راضیه نصیری، زینب آذر مکان، الهام آزادرخت، مژده بابایی، بهار جعفرلو، شیوا جعفری راد، فرناز چهل مردیان، مریم حیدری، بهار روستایی، غزاله ژیان، هستی سعیدی، ژامک عصاری، شهرزاد عطاری نژاد، سهیلا فتحی، عاطفه کاوری زاده، مهناز کنعانی، بهناز گمار، نهال مهندسی، مهشید نادمی، غزاله نیکزاد، محبوبه یاور


راضیه نصیری مدرس دوره و برگزار کننده این نمایشگاه، ۱۲ سال سابقه در رشته های مختلف هنری و حضور در بیش از ۲۰ نمایشگاه و جشنواره داخلی و بین المللی را در کارنامه خود دارد.

نصیری در رابطه با علت انتخاب آبرنگ برای ادامه مسیر هنری خود به خبرنگار گالری آنلاین گفت: لذت آمیخته گی آب و رنگ و جاری شدن آن روی صفحه سفید باعث شد بعد از تجربه کردن متریال های مختلف برای نقاشی مجذوب دنیای رنگ و آب شوم و برای ادامه راه هنری آب و رنگ را انتخاب کنم.

وی در ادامه درمورد آثار این نمایشگاه توضیح داد: لذت نقاشی تصاویر مختلف از مناظر و خلق تصاویر با زاویه دید جدید همیشه جذاب است و جذابیت آبرنگ در خلق است و نه تکرار .. تصاویری که برای خلق این آثار انتخاب شد موضوعات مختلف از جمله مردم و مناظر و طبیعت مناطق گوناگون است و سعی شد طیف متنوعی را در بر بگیرد.

به گفته برگزار کننده نمایشگاه "مانترا" شامل تعداد ۶۳ اثر در ابعاد مختلف ۳۵ در ۵۵ و ۲۵ در ۳۵ و ۳۵ در ۷۵ است که با موضوعات متفاوت و با تکنیک آبرنگ و گاهی در بعضی مناظر شهری از ترکیب جوهر و آبرنگ استفاده شده است.

راضیه نصیری در توضیح علت انتخاب عنوان "مانترا" برای این نمایشگاه بیان کرد: مانترا به معنای رهایی ذهن است و این رها بودن و لذت بردن از اجرای کاری آزاد فارغ از قید و بند شبیه سازی بسیاری از مواقع وجه تمایز کار آبرنگ با تکنیک های دیگر است.

نقاشی با آبرنگ هیجان انگیز است زیرا به میل خود حرکت می‌کند و چالش بر انگیز است.

نمایشگاه "مانترا" تا 29 بهمن ماه همه روزه از ساعت 16 الی 20 در گالری گویا به نشانی خیابان کریم خان زند، روبروی ایرانشهر، پلاک 91 ادامه خواهد داشت.

logo-samandehi