پروژه ˝نگارخانه‌ای به وسعت شهر˝ تجلیل شد

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، هم‌زمان با روز جهانی موزه عصر دیروز ۲۸ اردیبهشت ماه با حضور احمد مسجد جامعی، سید محمد بهشتی رییس کمیته ملی موزه‌های ایران و رییس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، میر سیداحمد محیط طباطبایی قائم‌مقام کمیته ملی موزه‌های ایران و محمدرضا سعیدآبادی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو، جمال کامیاب مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران، جمعی از مدیران و معاونین ادارات میراث فرهنگی استان‌ها و مدیران موزه‌های تهران و شهرستان‌ها در محل موزه هنرهای معاصر برگزار شد.


در این مراسم "علی مرادخانی" معاون هنری وزارت ارشاد با اشاره به طرح "نگارخانه ای به وسعت شهر" گفت:‌ بردن آثار نقاشی و تصاویر از موزه های هنری به خیابان های تهران و نصب روی بیلبوردها یکی از روش های موفقی است که می‌تواند حیات جامعه را در برداشته باشد و باید بازخورد مردم را نسبت به آن طرح بررسی کرد.

"احمد مسجدجامعی" عضو شورای شهر تهران نیز در واکنش به طرح "نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر" سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: میراث فرهنگی می‌تواند موزه‌ای به وسعت یک شهر در تهران ایجاد کند. چون تهران آنقدر پتانسیل و ظرفیت دارد که وسعت موزه‌هایش را به اندازه کلان شهر تهران گسترش دهد.

"سید محمد بهشتی"هم با اشاره به اقدام سازمان زیباسازی شهر تهران با عنوان "نگارخانه‌ای با وسعت یک شهر"، ‌اظهار کرد: با این اقدام یک‌باره تهران به موزه‌ای بزرگ تبدیل شد، این نشان از یک اتفاق و علامت به لحاظ اجتماعی بود.

گفتنی است در این مراسم مسجد جامعی، بهشتی و مرادخانی از اجرای طرح "نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر" توسط سازمان زیباسازی شهر تهران تقدیر کردند.

logo-samandehi