در نشست هفته فرهنگی نوردیک مطرح شد مردم ایران به خوبی فرهنگ و هنر کشورهای نوردیک را نمی‌شناسند

مجید سرسنگی با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر کشورهای نوردیک به شایستگی در ایران معرفی نشده اند، گفت: ایرانیان با کشورهای اروپایی بسیاری آشنا هستند با این حال فرهنگ و هنر کشورهای نوردیک به خوبی در ایران معرفی نشده اند و مردم هنر دوست ایران به شایستگی فرهنگ و هنر کشورهای نوردیک را نمی شناسند. با وجود اینکه می دانیم در این کشورها هنرمندان بزرگی وجود دارند و آثار با ارزش فرهنگی و هنری تولید شده اند که باید به مردم ایران معرفی شوند. برگزاری این دست برنامه ها که در نوع خود منحصر به فرد است باعث خواهد شد تا مردم هنردوست ایران بهتر و دقیق تر با فرهنگ و هنر این کشورها آشنا شوند و متقابلا این امکان فراهم می آید تا هنرمندان و اهالی فرهنگ کشورهای نوردیک با هنر ایران اسلامی از نزدیک آشنا شوند.

وی افزود: فرهنگ و هنر عامل دوستی ملت ها است. مردم مختلف دنیا از طریق فرهنگ و هنر با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. اگر بخواهیم جهانی صلح آمیز و با محبت داشته باشیم، جز بکارگیری هنر و توجه به هنرمندان مسیر دیگری وجود ندارد.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران درباره برگزاری نمایشگاه‌های هنری در کشورهای نوردیک گفت: امیدواریم در آینده با هماهنگی میان مسئولان وزارت امور خارجه، سفیران ایران در دیگر کشورها و همچنین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هفته فرهنگ و هنر ایران را در کشورهای نوردیک برگزار کنیم. خانه هنرمندان ایران آمادگی خود را برای اعزام هنرمندان به دیگر کشورها اعلام کرده است. متاسفانه ما با کشورهای محدودی در ارتباط هستیم و تمام ارتباط‌مان را به چند کشور محدود کرده‌ایم در حالی که این دیدگاه سنتی باید تغییر کنند و باید برای دیپلماسی فرهنگی نقشه یکم به یکم داشته باشیم و بدانیم که هر کشوری حتی کشورهای کوچک در دیپلماسی فرهنگی موثر هستند.

مشروح خبر

منبع : مهر


logo-samandehi