کوروش گلناری مجموعه جدید خود را به گالری آن می‌‏برد


کوروش گلناری درباره نمایشگاه جدید خود گفت: نمایشگاه قبلی من "سلاطین" نام داشت؛ عنوان نمایشگاه جدید آثار من که آبان ماه سال 94 در گالری آن برگزار می‏‌شود نیز "قدرت" است و در آن به موضوع قدرت در لایه‎های مختلف اجتماعی پرداخته‎ام. نسبت به نمایشگاه قبلی، این مجموعه به رویکردهای اجتماعی نگاه بیشتری دارد و در واقع حاصل مطالعاتی است که من در دو سال گذشته در زمینه ویژگی‎ها و موضوعات اجتماعی داشته‎ام. البته این نگاه اجتماعی تنها مختص اجتماع هنری نیست و من در این آثار گاه از تجربیات خود در سفر به مناطق روستایی نیز استفاده کرده‎ام.

او افزود: در این نمایشگاه علاوه بر مجسمه چیدمان‎هایی نیز به نمایش گذاشته خواهد شد که در مجموع پنج مجسمه و چیدمان با ابعاد بزرگ در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

این هنرمند با بیان اینکه اکنون بیشتر آثار این مجموعه در مرحله مدلاژ هستند اظهار کرد: تعدادی از کارها به مرحله نهایی خود رسیده‌ و آماده شده‎اند و کار روی باقی آثار تا چند ماه آینده ادامه خواهد داشت. انتخاب متریال این مجموعه نیز بیشتر با توجه به فرم و ویژگی‎های خود اثر انجام شده است اما در مجموع می‏‌توان گفت که این مجسمه‎ها ترکیب مواد هستند.

گلناری با اشاره به اینکه آثار او رویکرد معاصر دارند، ادامه داد: با آنکه در نمایشگاهی که سال ۹۳ در خانه هنرمندان داشتم مدیاهای دیگری مانند ویدئو را نیز تجربه کردم اما این نمایشگاه تنها به چیدمان و مجسمه اختصاص دارد و در آن رویکردی فیگوراتیو دیده می‌‏شود.

کوروش گلناری متولد ۱۳۴۳ و فارغ‌التحصیل کارشناسی مجسمه‌سازی از دانشکده هنرهای زیبا و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه هنر، دانشگاه تهران است.

گلناری عضویت هیئت علمی دانشگاه هنر و مدیر گروهی مجسمه‌سازی دانشگاه هنر، عضویت هیئت مدیره و دبیر انجمن مجسمه‌سازان ایران درسه دوره، عضویت هیئت داوری و انتخاب چندین نمایشگاه و جشنواره داخلی، دبیری اولین اکسپوی مجسمه‌سازی تهران و عضویت شهرک بین‌المللی هنرمندان پاریس را در کارنامه هنری خود دارد. آثار مجسمه و نقاشی این هنرمند در نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی بسیاری در داخل و خارج از کشور نیز به نمایش در آمده‌اند.

منبع : هنرآنلاین

logo-samandehi