غرفه C7 در آرت اینترنشنال استانبول، ایرانى ست


گالری اثر آثار هفت هنرمند ایرانی را در آرت اینترنشنال استانبول شرکت داده است. رضا عظیمیان، ایمان افسریان، مجتبی تاجیک و احمد مرشدلو با چهار اثر نقاشی و محمدحسین عماد با یک مجسمه چوبی در این آرت فر شرکت کرده‌اند. همچنین سمیرا علیخانزاده مجموعه‌ای از آثار خود را به صورت ترکیبی در این نمایشگاه ارایه کرده است. این آثار ترکیبی از نقاشی، عکس و آیینه هستند. در بخش ویدئویی این آرت‌فر نیز چیدمان ویدئویی پیام مفیدی هنرمند ایرانی که از سه ویدئو تشکیل شده است به نمایش گذاشته شده است. آثار این هنرمندان پیش از این به نمایش درنیامده است و این نخستین بار است که در معرض دید هنردوستان قرار می‎گیرند.

این رویداد هنری كه از دیروز آغاز شده تا 15 شهریور ماه در مرکز کنگره خلیج در استانبول دایر خواهد بود و گالری اثر که دومین بار است در این آرت‌فر شرکت می‎کند، در غرفه C7 این نمایشگاه هنری حضور دارد.

بعضی از آثار ارائه شده در این آرت‎فر به این شرح است:

اثری از مجموعه "تعادل" محمدحسین عماد


محمد حسین عماد متولد ۵ شهریور ۱۳۳۶ و مجسمه ساز معاصر ایرانی است. او اولین نمایشگاه انفرادیش را در گالری افرند تهران در سال ۱۳۷۲ برگزار کرد. و پس از آن نیز به برگزاری نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی در ایران، فرانسه، کویت، امارات متحده عربی، و هند ادامه داد. محمد حسین عماد در دوسالانه چهارم مجسمه‌سازی معاصر ایران (۱۳۸۴)، مجسمه‌ساز برگزیده شد و تندیس دوسالانهٔ چهارم مجسمه‌سازی معاصر ایران را از آن خود کرد. عماد در سال ۱۳۸۶ نیز دیپلم افتخار دوسالانهٔ پنجم مجسمه‌سازی معاصر ایران را دریافت کرد. محمدحسین عماد، یکی از اعضای انجمن مجسمه‌سازان ایران است. از مجسمه‌های شهری محمدحسین عماد، می‌توان به "یادمان بهشتی" نصب شده در میدان دانشگاه شهید بهشتی، تهران، و همین‌طور مجسمهٔ "وزیر" که در پارک گفتگوی تهران نصب شده اشاره نمود. عماد همچنین ۳ سردیس از محمود حسابی در شهرهای تهران (میدان تجریش)، اراک و بوشهر ساخته و نصب کرده است.

"مریم باکره" از ایمان افسریان


ایمان افسریان متولد 1353 در تهران است. کارشناسی نقاشی و کارشناسی ارشد تصویرسازی را از دانشگاه هنر گرفته و اولین تجربه‌ی پژوهشی او به پایان‌نامه‌ی دانشگاهی‌اش با عنوان "علیه فرمالیسم ایرانی، نقدی بر نظریه‌ی حاکم در هنرهای تجسمی" برمی‌گردد که همین عنوان خط فکری و زمینه‌ی مورد علاقه‌ هنری او را در آغاز راه به‌خوبی عیان می‌کند. بیش از پنج نمایشگاه انفرادی و شرکت در چندین نمایشگاه گروهی در امریکا، انگلستان، اتریش، مسکو و دیگر جاها را در پرونده خود دارد و دست آخر اینکه از 1382 مدیر هنری و نویسنده‌ی یادداشت‌ها، مقاله‌ها و نقدهای فراوان در فصلنامه‌ "حرفه هنرمند" است. ایمان افسریان با ورود حرفه‌ای به جریان هنری ایران در دهه‌ی هشتاد تلاش کرد شکلی از نقاشی را که برخی آن را فیگوراتیو، واقع‌گرا، رئالیستی یا ناتورالیستی می‌خوانند، و او آن را "بازنمایی"، ترویج و تقویت کند. ایمان افسریان در مقام منتقد، به‌سبب نوشته‌ها و نقدهای فراوانش درباره‌ی جریان هنر معاصر ایران چهره‌ی ناشناخته‌ای نیست.

ایمان افسریان سبکی از زندگی را می‌کِشد که طبقه‌ی متوسط ایرانی در دهه‌ی چهل و پنجاه هجری آغاز کرد ولی به‌سبب اتفاقات اجتماعی و سیاسی دهه‌های بعدی در ایران بیشتر از آنچه باید ماندگار شد و تا دهه‌ شصت و بعضاً هفتاد ادامه یافت ولی به‌ناگاه با تحولات یک‌باره در سبک زندگی شهری، خصوصاً در شهری مثل تهران، به‌معنای واقعی منقلب شد، از مُد افتاد و در چشم‌برهم‌زدنی دگرگون شد. پس مواجهه‌ی اولیه با کارهای او مانند ایستادن در آستانه‌ای آشناست که شاید حاوی احساس تعلقی گنگ و بیگانه‌وار باشد ولی برای غالب افراد، این مواجهه از جنس تجربه‌ای بکر از فضایی نادیده نیست.

تابلوی 10 لته‎ای "طنین سکوت" از احمد مرشدلو


احمد مرشدلو زاده ۱۱ دی ۱۳۵۲ در مشهد، نقاش و طراح فیگوراتیو ایرانی است. و مدرک کارشناسی در رشته نقاشی را در سال ۱۳۷۸ از دانشگاه آزاد اسلامی او مدرک کارشناسی ارشد در همان رشته را در سال۱۳۸۰ از دانشگاه هنر تهران گرفت. موضوع آثار وی را زنان و مردان تشکیل می‌دهد. نخستین نمایش انفرادی وی در سال ۱۳۸۰ در گالری طراحان آزاد بود. تعدادی از آثار مرشدلو در برخی از گالری‌ها و حراجی‌ها عرضه شده است.

تابلوی شماره یک از مجموعه "فروپاشی شکوه" از سمیرا علیخان‎زاده


سمیرا علیخان‌زاده متولد 1346 تهران است. او لیسانس نقاشی از دانشگاه‌الزهرا دارد و دارای فوق لیسانس نقاشی از دانشگاه آزاد اسلامی است. علیخان‌زاده در سالیان اخیر هم در حراجی‌های معتبر کریستی، ساتبی و بونامز درخشیده و رکورد 24 هزار دلاری بر جای نهاده و هم در رویدادهای بزرگ هنری نظیر نمایشگاه‌های بین‌المللی"پاریس فوتو"، "آرت اسکوپ بازل سوئیس"، کانتمپوری مونیخ آلمان و استانبول ترکیه، آرت دوبی، آثارش مورد توجه بسیار قرار گرفته تا آن حد که یکی از آثارش توسط موزه لس‌آنجلس (لاکما) خریداری شده است.
آثار این هنرمند همچنین در نمایشگاه گروهی در گالری واترهاس اند داد لندن، گالری آ.ب، لوسرن سوییس، گالری مال لندن، مرکز بین‌المللی مریدین واشنگتن، هریتیج لندن، گالری آرت مدرن آنکارا ، موزه لس انجلس، استانبول، کویت، دوبی ... به تماشای مردم دنیا در آمده‌اند.

دو اثر از مجموعه " Reset" از رضا عظیمیان


رضا عظیمیان متولد 1356، همدان است. او علاوه بر نقاشی، مدرس هنر نیز هست. عظیمیان تا کنون در نمایشگاه‎های گروهی بسیاری شرکت کرده است و از سال 87 نیز آثارش را در گالری اثر به نمایش گذاشته است.

تابلوی شماره 17 از مجموعه "جعبه‎های چوبی" مجتبی تاجیک


مجتبی تاجیک که سال 1390 به همراه گالری اثر در آرت فر بین المللی استامبول حاضربود و آثارش با استقبال مواجه شد، تا به حال در نیویورک، لس‌آنجلس، قطر، دوبی،... نیز نقاشی هایش را ارائه داده که همواره نگاه خاص او به سوژه های پیرامونی اش مورد توجه قرار گرفته است.

آرت اینترتشنال استانبول برای سومین سال متوالی برگزار می‎شود و امسال نیز همچون نخستین سال برگزاری همزمان با گشایش بینال استانبول کار خود را آغاز کرده است. این آرت فر استانبول از چهارم تا ششم سپتامبر (۱۳ تا ۱۵ شهریور) برگزار می‌شود. روز نخست این رویداد هنری به مدعوین و روزهای بعدی برای عموم اختصاص خواهد داشت و غرفه ایران تا روز آخر در این آرت فر برقرار خواهد بود.

منبع : هنرآنلاین


logo-samandehi