سازمان فرهنگی - هنری به کانون پرورش فکری پاسخ داد

سازمان فرهنگی و هنری درپی انتشار خبری با تیتر «عضو کتابخانه تعطیل‌شده کانون در اسپانیا برگزیده شد» سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران، درباره مرکز تعطیل‌شده توضیح‌هایی داد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارم مردادماه با انتشار خبری اعلام کرد: «یک عضو شش ساله کتابخانه‌ای که شهرداری تهران آن را چندی پیش از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تحویل گرفت و درهایش را پلمپ کرد، برگزیده اول مسابقه بین‌المللی نقاشی اسپانیا شده است.»

با انتشار این مطلب، مدیرکل روابط عمومی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پاسخی داد که متن آن به این شرح است: «در ابتدا برگزیده شدن همشهری خردسال‌مان، خانم فاطمه عبیری را در بخش نقاشی مسابقه بین‌الملل نقاشی و پوستر «بنیاد صلح و همکاری» کشور اسپانیا تبریک گفته و برای این کودک هنرمند آرزوی موفقیت‌های روزافزون داریم.

فضای فرهنگسرای اشراق به مدت ۲۳ سال بدون هیچ‌گونه قراردادی در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده که فعالیت‌های موازی و مشابه با فعالیت‌های فرهنگسرا در آن انجام می‌گرفت. لذا نظر به ایجاد «پارک کتابخانه کودک» براساس مصوبه هیأت مدیره سازمان فرهنگی هنری مقرر شد تا مکان مزبور تخلیه و در اختیار فرهنگسرا قرار گیرد.

نظر به رایزنی‌های صورت‌پذیرفته با ریاست وقت سازمان (آقای خوراکیان) قراردادی دوساله از ۹۲/۴/۱ تا ۹۴/۴/۱ منعقد شد تا کانون بتواند با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به تخلیه مکان مورد نظر اقدام کند که این امر محقق نشد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بدون توجه به زمان دو ساله، برنامه‌ریزی دقیقی برای تخلیه نداشته به این ترتیب به دنبال پیگیری‌های حقوقی و رسمی در تاریخ ۹۴/۷/۱۲ و ۹۴/۱۱/۱۰ از سوی واحد حقوقی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری نسبت به تخلیه مکان مزبور تذکرهای مکرر ابلاغ شد که متأسفانه مورد توجه مسئولان کانون قرار نگرفت. لذا با توجه به پایان چندباره مهلت‌های مقرر نسبت به تخلیه فضا اقدام شد.

متأسفانه مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌رغم آن‌که خود نیز به‌خوبی واقفند که تمامی اقدامات سازمان فرهنگی - هنری شهرداری قانونی و توأم با مدارا بوده (آیا ۲۳ سال فرصت و مدارا برای تخلیه یک مکان که به‌لحاظ قانونی به سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران تعلق دارد کافی نیست؟) از هر فرصتی برای طرح مجدد این موضوع بهره جسته و تلاش می‌کنند، با انتقال نادرست واقعیات و اطلاعات به رسانه‌ها و بدون آن‌که کلمه‌ای توضیح درباره مستندات ارائه‌شده و رفتار فراقانونی‌شان داشته باشند به تخریب وجهه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بپردازند.»

logo-samandehi