معصومه مظفری: اگر نمایش مجازی گنجینه مداوم باشد مثبت است

سایت موزه هنرهای معاصررییس انجمن هنرمندان نقاش درباره‌ی آغاز نمایش مجازی آثار گنجینه‌ی موزه هنرهای معاصر تأکید کرد: همه‌ی آثار گنجینه از نقاشی و مجسمه گرفته تا عکس و چاپ دستی، باید به‌صورت مشخص دسته‌بندی شوند و علاوه بر نمایش روی سایت، در کتاب آثار موزه هم به چاپ برسند.

معصومه مظفری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی آغاز نمایش مجازی گنجینه‌ی موزه‌ی هنرهای معاصر با نمایش تصاویر ۲۴ نقاشی، با مثبت ارزیابی کردن این اقدام اظهار کرد: این‌که کار نمایش مجازی گنجینه‌ی موزه‌ی هنرهای معاصر آغاز شده و تعدادی از آثار روی سایت قرار گرفته، اتفاق خوبی است. به شرط این‌که این نمایش مجازی ریتم خاص خود را داشته و با مداومت همراه باشد.

او ادامه داد: ابتدا بهتر بود همراه با آغاز نمایش آثار، از طرف موزه درباره‌ی روند بارگذاری و این‌که بر چه اساسی و چطور این گنجینه نمایش داده خواهد شد، توضیحی داده می‌شد. پشت این اقدام باید یک کار ریتمی و برنامه‌ی پژوهشی وجود داشته باشد. باید منتظر ماند و دید موزه در ادامه با چه روندی و در چه بازه‌ی زمانی، بقیه‌ی آثار گنجینه را روی سایت قرار می‌دهد.

این هنرمند همچنین به وعده‌ی انتشار کتاب گنجینه اشاره کرد و گفت: مسؤولان موزه قول داده بودند کتابی هم از آثار گنجینه منتشر شود. فکر می‌کنم این کتاب با توجه به تعداد زیاد آثار در اختیار موزه، یک مجموعه‌ی چندجلدی باشد. همه‌ی آثار گنجینه از نقاشی و مجسمه گرفته تا عکس و چاپ دستی باید به‌صورت مشخص دسته‌بندی شوند.

مظفری ادامه داد: بهتر است در کنار تصاویر، اطلاعات مفیدی درباره اثر مورد نظر در اختیار مخاطبان سایت موزه قرار گیرد. پرونده‌های مربوط به خریدن این آثار همچنان در آرشیو موزه موجود است و با مراجعه به آن‌ها می‌توان اطلاعاتی را مانند زمان خریدن اثر و این‌که از چه نمایشگاه و با چه شرایطی خریده شده، در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار داد.

رییس انجمن هنرمندان نقاش همچنین درباره‌ی پیشنهاد بازدید از گنجینه نیزگفت: آقای ملانوروزی - سرپرست موزه هنرهای معاصر - به ما پیشنهاد دیدار از گنجینه‌ی موزه را داد، اما به نظرم وقتی آمار دقیقی از گنجینه نداریم، یک بازدید چند ساعته، کمکی به ما نمی‌کند. هرچند به‌عنوان یک تجربه‌ی شخصی، لذت‌بخش خواهد بود. اگر آثار روی سایت قرار گیرند و کتاب آن‌ها هم منتشر شود تأثیر زیادی بر جامعه‌ی هنری خواهد داشت.

نمایش مجازی گنجینه‌ی موزه‌ی هنرهای معاصر تهران پس از برخی حاشیه‌های به‌وجود آمده از ابتدای امسال درباره‌ی وضعیت گنجینه، پنجم مردادماه با نمایش ۲۴ اثر نقاشی از آثار هنرمندان خارجی آغاز شد و به گفته‌ی مسؤولان، تمام آثار به مرور روی سایت قرار خواهند گرفت.

logo-samandehi