معرفی 10 پروژه نورپردازی خلاقانه در هفته طراحی میلان ٢٠١٨


طیف وسیعی از طراحی نورپردازی طی هفته طراحی میلان ۲۰۱۸ معرفی شده اند. طراحان معتبری از سراسر جهان آخرین محصولات خود را در این هفته به نمایش گذاشتند.

Luzy Take Five by Ingo Maurer

این مجموعه نامتعارف توسط طراح آلمانی Ingo Maurerبا ترکیب لامپ های رشته ای سنتی و یک دستکش پلاستیکی آبی که لامپ ها به نوک انگشتان آن متصل است به وجود آمده است. دستکش قابلیت انعطاف خوبی دارد و توسط رشته ی فلزی نازکی به سقف یا دیوار متصل می شود.

Moirai Chandelier by Ini Archibong

رنگین کمان Ini Archibong's بخشی از ایده خط تولید لایت های او به نام"صورت فلکی ابرها" است که حباب های سنتی رنگی با استفاده از مسیری متفاوت با هم ترکیب شده اند.

Filamento by Mayice Studio

استودیو مادریدی Mayice، از قطعه شیشه ای رشته ای استفاده کرده است که هنگام روشن شدن اثری مشابه لیزر زمردی از خود به جا می گذارد.

۱.۶۲۵m/s۲ by Hiroto Yoshizoe

طراح ژاپنیHiroto Yoshizoe سازه ای متحرک با الهام از ارتباط ماه و خورشید وسیاره های منظومه خورشیدی طراحی کرده است. این سازه با این که تنها یک منبع نوردارد اما به به کمک یک سری آینه معلق نور خود را از تمامی جهات منعکس می کند.

O by Elemental

معمار ایتالیایی Alejandro Aravena لایت مناسب فضاهای بیرونی جدید خود را معرفی کرده است. حلقه ای بی پیرایه که سنسور های آن حضور افراد را تشخیص و خود را روشن می کند.

On Lines by Jean Nouvel

"بازی ساده و دقیقی از سطوح رنگی". معمار فرانسوی Jean Nouvelپروژه خود را اینگونه توصیف می کند. چیزی که او بیش از هر چیز به دنبال آن بوده است شبیه سازی تاثیر نور شهری بر اسکای لاین است.

Musa by Note Design Studio

پایه دست ساز، نازک و فلزی میزبان کاپهای صدف گونه ایست که تیم طراحان برند Vibia برای تم جدید نورپردازی های خود برگزیده اند.

Padirac by Eric Schmitt

دو عنصر یکی ایستاده و دیگری آویزان نوری را به محیط هدیه می دهند که حاصل کارطراح فرانسویEric Schmittاست. آلومینیوم ریخته گری شده با لعاب مس جلوهبدیعی به این لایت بخشیده است.

Xi lamps by Neri&Hu

نوع تابش نرم این لامپ ها تقلیدی از نور خورشید صبح هنگام است. دو نوع متفاوت از شیشه های دمیده شده با هم ترکیب می شوند تا این شبیه سازی ممکن شود.

Aurora by Lee Broom

آخرین اثر طراح بریتانیایی لوستر مقیاس پذیری است که سازگاری آن بی نهایت است. حلقه های LED دور آن حرکتی به سمت بی نهایت را تداعی می کند.

logo-samandehi