گزارش تصویری نمایشگاه "حصارهای تنهایی یک زن" در گالری شلمان

نمایشگاه نقاشی های زهرا مومنی به هنربانی گروه هنری اورنگ تحت عنوان "حصارهای تنهایی یک زن" از روز جمعه ۳۱ خردادماه در گالری شلمان برپا شده است و تا 5 تیرماه نیز ادامه خواهد داشت.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است:
من آهنگ عاشقانه زندگی را نت به نت، بر بوم سپید زندگی می سازم،
بر خشت های سپید خانه ای از جنس تجربه های زنانه ام...

من، خانه ای خواهم ساخت از بوم های سپید نقاشی ام
تا نقش آسمان و زمین و دیوارهایش را از رنگ عاشقی پر كنم

من شكوه و عظمت نام زن را به تصویر میكشم
زنی كه نگاهش زنانه، احساسش زنانه و قلمش زنانه است تا زنانه زندگی كند همانگونه كه باید باشد

من كوله باری از مردانگی را برای زن بودن به دوش میكشم
من مردانه یك زنم...در حصار های تنهایی یك زن

زهرا مومنی در توضیح هدف از جمع آوری مجموعه آثارش و مدت زمان سپری شده تا نمایشگاه توضیح داد: هدف این مجموعه به تصویر کشیدن صحنه هایی بود كه هروز در مقابل دیدگان ما هستند ولی هیچوقت به چشم نمی آیند وبه آنها فكر نمیكنیم. فكر از یک خواستگاه اجتماعی بیرون می آید كه یک فریاد با سكوت را در این برهه از زمان نشان میدهد كه هروز درگیر این كارها هستیم و باید به نحو احسن هم انجام بگیرند. این مجموعه از سال ٩٥ آغاز و فروردین ٩٨ به پایان رسید.

این هنرمند نقاش در مورد تعداد، ابعاد و سبک و با چه تکنیک آثاری که به نمایش در آمده بیان کرد: تعداد آثار این نمایشگاه ١٥ تابلو است كه ابعاد تابلوها از سایز ٥۰*٧٠ شروع و بزرگترین تابلو ٨٠*١٣٠ است؛ که با سبك رئال و تكنیك رنگ روغن اجرا شده اند.

مومنی در پاسخ به سوالی مبنی بر دلیل انتخاب عنوان "حصارهای تنهایی یك زن" و مفهوم آن برای این مجموعه گفت: دلیل انتخاب این عنوان، روزمرگیهایی هایی است كه هیچوقت به چشم نمی آید و زنی كه خلاصه شده در قاب ها و هر قاب برای خودش یک دنیاست.

وی در ادامه افزود: در خلق آثار این مجموعه خواستم خودم و زنان مثل خودم را به تصویر بکشم و نشان دهم، که این مسیر از تكرار کارها و اموراتی که هروز انجام میدادم و یا باید انجام میدادم آغاز شد. روزمرگیهای زندگی هیچوقت پایانی نداشته و تا هستیم هم ادامه دارد؛ و اما ادامه این مجموعه میتواند این باشد كه در بین تكرار این روز مرگیها میتوانیم به خودمان و علایق خودمان هم بپردازیم تا از لحظات زندگیمان لذت ببریم و بتوانیم این روز مرگیهای تكراری هر روزه را به خوبی برای عزیزانمان انجام بدهیم.

علاقمندان جهت بازدید از آثار می توانند از ساعت ۱۶ الی ۲۰ به نشانی خیابان میرداماد، خیابان رودبار جنوبی (غربی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ طبقه اول مراجعه نمایند.

logo-samandehi