نگاهی بر طراحی برج آسمانی معلق با 99 جزیره شناور

طراحی برج آسمانی معلق با 99 جزیره شناور بر فراز خلیج qianhai شنژن توسط معمار ژاپنی sou fujimoto ارائه شد.

به گزارش گالری آنلاین، شرکت معماری sou fujimoto با طراحی یک نماد شهری جدید در منطقه qianhai شنژن، جایگاه "برج" در قرن 21 را بار دیگر به تصویر می کشد. این طرح پیشنهادی تندیس گونه و پویا عضو جدیدی از منطقه در حال پیشرفت این شهر چینی خواهد بود شهری که اخیراً شاهد توسعه هایی در مقیاس بسیار وسیع بوده است. تیم sou fujimoto در طراحی این پروژه که مجهزبه جایگاهی برای تماشای مناظر اطراف و فضایی برای برگزاری نمایشگاه است، در جستجوی این است که یک برج همانند برج ایفل همچنان که توجه عموم رو به خود جلب می کند، چگونه می تواند توسعه پیداکند؟ این نماد شهری مشرف به خلیج qianhai خواهد بود تا نماد آینده جامعه در عصر تنوع باشد."

پروژه پیشنهادی معماران sou fujimoto با ارتفاع 268 متر (880 فوت) واقع در منطقه qianhai شنژن از نود و نه برج مجزا تشکیل شده است. این برج یک برج واحد و در عین حال مجموعه‌ای از اجزای کوچکتر است یعنی همزمان از "یک واحد مستقل و چندین واحد مجزا " تشکیل شده است. این تیم با این سازه مفهومی به دنبال نمادی است تا دنیای در حال گونه گون شدن را در قرن حاضر به تصویر بکشد. تقریباً تمامی نود و نه برج با نقاط اتصال محدود به قسمت اصلی در هوا شناور خواهند بود ضمن این که قسمت بالای ساختمان نیز کاملا به سمت بیرون گسترش پیدا می کند. وقتی از بالا به این برج نگاه می کنید اینطور بنظر می رسد که 99 جزیره میان زمین وآسمان شناور هستند.

تیم sou fujimoto برج qianhai را مانند خوشه ای از جزایر آسمانی مجسم می کند. این پروژه که به توده ای از آب های افشان (آبفشان) شباهت دارد، تصاویری خیالی از شهرهای هوایی جهان آینده را تداعی می کند. برج qianhai به لحاظ ساختاری توسط یک هسته متمرکز پشتیبانی می شود که برای حفظ تعادل هسته از کابل‌های کششی واقع در اطراف آن بهره برده می شود. اثر حاصل یک صفحه افقی مستحکم در قسمت بالای برج است که با نزدیک شدن به قسمت پایین برجهای خوشه ای به تدریج محومی شود. این پروژه مجهز به سکویی برای تماشای مناظر اطراف، فضای نمایشگاهی، رستوران و کافه است.

بنا به گفته تیم sou fujimoto این پروژه علیرغم محبوبیت بسیاری که به دست آورده است، تحقق نخواهد یافت.

logo-samandehi