ارائه برنامه جامع تحولی هنرستان های هنرهای زیبا در شورای هنر

با حضور دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برنامه جامع تحولی هنرستان های هنرهای زیبا در شورای هنر ارائه گردید.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت هنری به نقل از دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسه شورای هنر با حضور دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای هنر، محمود سالاری معاون امور هنری، دکتر ایمانی خوشخو دبیر شورا، سید مجید شاه حسینی رئیس فرهنگستان هنر، دکتر نایینی رئیس جهاد دانشگاهی، دکتر حسنایی رئیس دانشگاه هنر، دکتر ساعی رئیس دانشگاه سوره و سایر اعضا در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

بر اساس این گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس شورای هنر در این جلسه ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و دهه ولایت و امامت گفت: مجموعه مصوباتی که شورای هنر در این دوره داشته، قابل اعتناست و موجب شده در این زمینه اتفاقات بسیار مهمی رخ دهد.

دکتر اسماعیلی افزود: بخش مهمی از مصوبات یکسال اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مباحثی بود که در شورای هنر مطرح شده بود.

در این جلسه طرح تحول آموزش هنر در هنرستان های هنرهای زیبای وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی معاونت امور هنری و توسط محمد حسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری ارائه گردید.

این برنامه جامع شامل طرح های تحولی در حوزه های ساختاری، آموزشی و پرورشی است که در هر بخش نقاط ضعف و قوا، وضعیت موجود، وضعیت مطلوب، راهبردها، راهکارها و اقدامات اجرایی پیش بینی شده که در افق زمانی ۱۲ ساله و در مقاطع کوتاه مدت ۲ ساله، میان مدت ۶ ساله و بلندمدت ۱۲ ساله اجرا خواهد شد.

در اقدامات پیش بینی شده نیز دستگاه مجری، دستگاه همکار، دستگاه ناظر، شیوه اجرا، مدت زمان و اعتبار مورد نیاز منظور شده است.

پس از ارائه طرح، اعضای جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص این طرح ارائه نمودند و در همین راستا مقرر شد سند جامع آموزش‌های هنری در تمامی هنرستان های کشور در دستور قرار گیرد و در قالب یک ماده واحده جهت تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه گردد.

logo-samandehi