بررسی رابطه بشر با زیستگاه صنعتی در مکعب سفید

"تنها جایی که می‌توانیم آزادی واقعی را پیدا کنیم، در تاریکی بی‌نهایت بدن است که وقتی بدن ساکن است، در دسترس ماست" این را هنرمند نمایشگاه مکعب سفید میگوید.


به گزارش گالری آنلاین، از 22 نوامبر 2023 تا 28 ژانویه 2024، گالری مکعب سفید در برموندزی، لندن، نمایشگاه مجسمه سازی آنتونی گورملی با عنوان Body Politic را ارائه می کند. این نمایش شامل چندین اثر است، از جمله مجموعه‌ای از مجسمه‌هایی که در مقیاس بدن هنرمند در بتن آرمه ریخته شده‌اند. در مجموع، قطعات طیف وسیعی از وضعیت‌های بدن را به تصویر می‌کشند و تعادل، فشرده‌سازی و تنش را نشان می‌دهند. نکته قابل توجه، سوراخ های مربعی کوچک در موقعیت دهان، امکان دسترسی بصری به فضای خالی به اندازه بدن را فراهم می کند.

این نمایش به دنبال بررسی رابطه گونه ما با زیستگاه صنعتی آن است. برای گورملی، این در یک لحظه فوری در زمانی رخ می دهد که نیاز به تبدیل شدن از حالتی به حالت دیگر و تغییر مسیر فکری و روحی داریم.

«این آثار هم فضایی را تداعی و تجسم فضایی میکند که همه ما در لحظه‌ای که چشمانمان را می‌بندیم وارد آن می‌شویم. من این را مناسب ترین و قدرتمندترین فضای آزادی شخصی می دانم و این آثار آن لحظه را نشانه گرفته اند.»


logo-samandehi