موزه صنعتی بازگشایی می‌شود

جمال کامیاب ظهر امروز دوشنبه ۱۸ اسفند در نشست خبری طرح پیشواز از بهار از بازگشایی موزه استاد علی اکبر صنعتی درآینده نزدیک خبر داد.

به گفته مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران این موزه که هم اکنون آخرین مراحل مرمت را می‌گذراند پس از اتمام مراحل بازسازی بار دیگر به روی عموم گشوده خواهد شد.

کامیاب در حالی خبر از بازگشایی موزه صنعتی می‌دهد که پس از سال‌ها متروک ماندن این موزه، نگرانی‌ها نسبت به تعطیلی دائمی و تغییر کاربری آن افزایش یافته بود.

گفتنی است؛ موزه علی اکبر صنعتی چند سالی هست در گوشه میدان امام خمینی تهران‌‌ رها شده است. این موزه در سال ۱۳۵۲ به دست استاد علی اکبر صنعتی ساخته شد. پیش از متروک شدن این موزه حدود هزار تابلو و بیش از هزار مجسمه گچی، سنگی و برنزی از شخصیت‌های علمی و ادبی‌ایران و پیکره‌هایی از تیپ‌های گوناگون اجتماعی که توسط استاد صنعتی خلق شده بود در این موزه نگهداری می‌شد.

ساخت متروی تهران و باز شدن یکی از درهای ایستگاه متروی امام خمینی (ره) زیر ساختمان موزه صنعتی باعث شد به بهانه احتمال ریزش ساختمان این موزه به حالت تعطیل در بیاید. اگرچه این موزه در سال ۸۵ در فهرست آثار ملی قرار گرفت، اما سال‌ها بود که‌‌ رها و به ساختمانی متروک مبدل شده بود. این موزه دارای‌سالن تئا‌تر، نمایشگاه تک چهر‌ها و موزه مردم‌شناسی است‌.

logo-samandehi