45 سال با کامبیز درمبخش در نیویورک

کامبیز درمبخش کاریکاتوریست پیشکسوت درباره نمایشگاه بهاری خود در نیویورک به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: مجموعه‌ای از آثار من پس از تعطیلات نوروز در گالری شیرین نیویورک با عنوان "مروری بر بهترین آثار کامبیز درمبخش" به نمایش درخواهد آمد. برای این نمایشگاه، من آثاری را از ۴۵ سال پیش تاکنون انتخاب کرده‎ام که در دوره‎های مختلف و با تکنیک‎های گوناگون خلق شده‎اند.

وی با بیان اینکه از مجمعه مینیاتور‌ها، کارهای رنگی، کمیک‎ استریپ و کاریکاتورهای سیاسی او آثاری در این نمایشگاه روی دیوار خواهد رفت ادامه داد: بعضی از این آثار برای نمایش در این نمایشگاه بازسازی شده‌اند. به دلیل اینکه بعضی از این آثار بیش از 40 سال قبل خلق شده‌اند احساس کردم که اجرای این آثار قوی نبوده است و به همین دلیل آن‌ها را دوباره اجرا کردم تا نسخه بهتری را برای نمایش به نیویورک بفرستیم.

این کاریکاتوریست پیشکسوت درباره همکاری با گالری شیرین نیز اظهار کرد: خانم پرتوی از یک سال قبل با من درباره این نمایشگاه صحبت کرد و قرار شد آثاری را برای این نمایشگاه انتخاب و آماده کنم تا اوایل اردیبهشت سال ۹۴ در شعبه نیویورک گالری شیرین به نمایش گذاشته شود.

درمبخش درباره این آثار همچنین گفت: من برای این نمایشگاه حدود ۷۰ اثر آماده کرده‎ام که با توجه به فضای گالری شیرین حداقل ۶۵ اثر روی دیوار خواهد رفت.

وی ادامه داد: هرچند برای بیننده آمریکایی همه این آثار جدید است، اما چند اثر نیز برای این مجموعه انتخاب کرده‎ام که تاکنون نه در ایران و نه در خارج ازکشور به نمایش درنیامده است و ویژه ‎این نمایشگاه خلق شده است. البته وقت چندانی برای آماده کردن همه آثار جدیدم ندارم و باقی این آثار را بعد‌ها به نمایش خواهم گذاشت.

logo-samandehi