گالری نگر میزبان آثاری از هنرمندان معاصر کشور


نمایشگاهی از آثار پیشکسوتان و هنرمندان جوان منتخب گالری نگر از روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه برپا می شود.

به گزارش گالری آنلاین، آثار هنرمندانی از قبیل احمد نصرالهی، افشین باقری، اوژن شیراوژن، آیدین آغداشلو، بابک روشنی نژاد، بهرام دبیری، جلاب شباهنگی، حسین خوش رفتار، حسین چراغچی، حمید طلوعی فرد، داریوش قره زاد، رضا نصرتی، ژازه طباطبایی، شهاب طایفه مهاجر، صادق تبریزی، علی بیگی پرست، علیرضا چمک،علیرضا مجیدی، فریدون آو، محمد کیوان، مصطفی خسروی، مهدی حسینی، ناصر اویسی، نامی پتگر، وحید محمدی، یلدا جمالی در این نمایشگاه به نمایش در می آید.

میترا تیموری مدیر گالری نگر در رابطه با ارزیابی چرخه اقتصادی جامعه هنرهای تجسمی در سال 96 بیان کرد:
متاسفانه در سال 1396، چرخه اقتصادی کلی کشور، دچار افت شدیدی در تمام زمینه‌ها بوده است که بالطبع تاثیرِ آن براقتصادِ هنرنیز که خروجی آن جزو کالای ضروری یا مصرفی جامعه نیست، بیشتر از تمام زمینه‌ها نمود داشته است. اما با این وجود که تمامِ اقشارِ جامعه از سال 1396 به عنوانِ سالی خوشایند، یاد نمی‌کنند، سالِ خوبی برای گالری نگر بوده است. این نه بدان معناست که اتفاقِ منحصر به فردی برای این گالری به وقوع پیوسته است و تنها دلیلِ دلپذیر بودنِ سال ِ گذشته ، اتمامِ سالِ دوم و ورود به سال سومِ تاسیسِ گالری بوده است. خوشبختانه با تلاشِ مجموعه، سال دوم در مقایسه با سالِ اول تولدِ گالری، شاهدِ اتفاقات پخته‌تر و پیشرفت‌های همه جانبه اعم از مادی و اجتماعی بودیم که این را مرهونِ تلاش تمامِ همکاران و هنرمندانِ همراه گالری در سالِ اخیر هستیم و جا دارد که درجات قدردانی و سپاس خود را از تمامی همراهان اعلام کنیم.
تیموری اهداف اصلی این مرکز فرهنگی و هنری در سال 97 را ادامه‌ راهِ سال‌های پیش با قدرت بیشتر و گام‌های محکم تر اعلام کرد و گفت:
برگزاری نمایشگاه‌هایی با آثار بهتر، ترویج فرهنگِ حمایت از هنرمندان با خریدِ آثار در داخل و خارج کشور و ایجاد فضای کافی برای هنرمندان جوان و مستعد از دیگر اهداف این مجموعه است.
وی در مورد امکان مشارکت و حمایت از هنرمندان جوان درسال 97 توضیح داد:
طبقِ روالِ دو سال اخیر، این گالری حمایت از هنرمندان جوان و مستعد را همچنان در کارنامه‌ی خود خواهد داشت. برگزاری مجموعه‌ نمایشگاه‌های آثار پیشکسوتان در کنار هنرمندانِ جوان را در سال 1397 به صورت فصلی خواهیم داشت چرا که سابقه‌ی دو نمایشگاهِ مشابه در سالِ گذشته، تجربه‌ی پربار و شیرینی بود که تمایل به تکرار آن داریم. گالری از این طریق سعی برآن دارد که نظرِ طیفِ گسترده‌ی مخاطبِ آثار پیشکسوتان را به آثار هنرمندانِ جوان نیز جلب کند.
نمایشگاه 1#1397 که از هفته‌جاری برگزار خواهد شد، اولین نمایشگاه مجموعه آثار پیشکسوتان و هنرمندان جوان در سال جدید است و همانطور که ملاحظه می کنید 1# به معنای ادامه دار بودن این سری از نمایشگاه ‌هاست که امیدواریم مجموعه‌داران و هنردوستان نیز در این راه همراه و همگام ما باشند تا شاهدِ اتفاقات بهتری برای هنرمندان جوان باشیم.
مدیر گالری نگر در آخر افزود:
در سال پیشِ رو، شاهدِ برگزاری رویدادهای دیداری و شنیداری بیشتری خواهیم بود که مقدمات آن با هنرمندان موردنظر فراهم شده است.

علاقه مندان جهت بازدید از آثار این نمایشگاه می توانند تا تاریخ هجده اردیبهشت ماه به گالری نگر واقع در قیطریه، خیابان روشنایی، ضلع جنوبی پارک، کوچه دلارام، پلاک 33 مراجعه نمایند.

logo-samandehi